Bu ders kapsamında Doku mühendisliğinin tanımlanması, ürünlerin tanımlanması, doku homeostasında kriterler, hücre temelli tedaviler, doku mühendisliğinde güncel uygulamalar; hastalık modelleri, tedavi modelleri, organ transplantasyonu, kök hücre temmeli doku mühendisliğinde uygulama modelleri oluşturulması hakkında bilgi aktarımı ve deneyim kazanılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Seyhan Altun
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-Robert Lanza, Principles of tissue engineering, 3rd edition
Diğer Kaynaklar
--Okunması zorunlu makaleler
Langer R. Tissue engineering, Molecular Therapy 1:1, 12-15, 2000
Biyomateryallerden üç boyutlu hücre modellerine gelişim
Model inceleme
13. Hafta
Biyomateryallerden üç boyutlu hücre modellerine gelişim
Model inceleme
14. Hafta
Final
Analiz, sentez
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
5
50
Projeler
1
25
Final
1
25
ÖÇ-1
Biyomateryal tanımı gerçekleştirebilmek
ÖÇ-2
Hücre ve ekstraselüler matris ilişkisi konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3
Doku mühendisliği ürünleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4
Hücre temelli tedavi stratejileri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5
Doku mühendisliğinde mühendislik temellerine ilişkin ürün üretme stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri
düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde
geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık
fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi
farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5
Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme
yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6
Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel
etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7
Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8
Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm
üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek.
PÇ-11
Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12
Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.