Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Moleküler tanı yöntemlerindeki uygulamalar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0017 Moleküler tanı yöntemlerindeki uygulamalar 2/0/2 SA Türkçe/İngilizce 8
Dersin Amacı Dersin amacı; hastalık (karsinogenez, metabolik hastalıklar, nörolojik hasarlar vb. gibi) modellerinde biyomarkırlar, biyomarkır tanımlanmasında uygulanan yöntemler, biyomarkır tespit edilmesinde kullanılan proteomik yöntemler; 2D gel elektroforezi, SILAC, kütle spektroskopisi, Protein mikroarray kullanımları ve elde edilen verilerin değerlendirilmesinde biyoinformatik yöntemlerin öğretilmesi
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Pelin Özfiliz Kılbaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü sunum - Demonstrasyon -Makale Okuma
Temel Kaynaklar -Victor R. Preedy and Vinood B. Patel, "General Methods in Biomarker Research and their Applications (Biomarkers in Disease: Methods, Discoveries and...Aug 14, 2015 - Victor R. Preedy and Vinood B. Patel, "Biomarkers in Cancer (Biomarkers in Disease: Methods, Discoveries and Applications)Jun 23, 2015"
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Biyomarkır tanımı Sözlü sunum, demonstrasyon
2. Hafta Hastalıklarda biyomarkır olabilme kriterleri Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
3. Hafta Kanser ile ilişkili biyomarkılar Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
4. Hafta Metabolik hastalıklar ile ilişkili biyomarkırlar Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
5. Hafta Nörolojik hastalıklar ile ilişkili biyomarkırlar Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
6. Hafta Biyomarkı tanımlamasında uygulanan yöntemler Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
7. Hafta Vize -
8. Hafta 2D-Elektroforezi ile biyomarkır belirleme Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
9. Hafta SILAC yöntemi ile biyomarkır belirleme Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
10. Hafta Protein array ile biyomarkır belirleme Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
11. Hafta Antikor array ile biyomarkır belirleme Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
12. Hafta Biyoinformatik yöntemler ile veri analizi Sözlü sunum, demonstrasyon ve makale okuma
13. Hafta Biyoinformatik yöntemler ile veri analizi
14. Hafta Final -
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Karsinogenez, metabolik hastalıklar, nörolojik hasarlar gibi hastalık modellerinde biyomarkır olma kriterleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Biyomarkır tanımlanmasında uygulanan yöntemlerin çalışma prensiplerini kavrayabilmek
ÖÇ-3Biyobelirteç belirleme tekniklerinde güncel proteomik yöntemlerin uygulama stratejilerini kavrayabilmek
ÖÇ-4Biyoinformatik analizler ile moleküler tanı yöntemlerinden elde edilen verileri kavrayabilmek ve değerlendirebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4