Bu ders kapsamında, DNA, RNA ve protein dizilim araçlarının tanımlanması, WORKBENCH kullanımı, veri bankalarına erişim ve veri bankacılığının temelleri, fonksiyonel geneomik ve proteomik analizlerinin sonuçlarının irdelenmesi, 3D makromolekül tahmin stratejileri, filogenetik ağaçların kurulum stratejileri konusunda bilgi aktarılacak ve öğrencilerin deneyim kazanması sağlanacaktır.
Biyoinformatik hesaplama mantığı: DNA dan Proteine uzun bir yol
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
5. Hafta
Workbench: Alignment
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
6. Hafta
Workbench: Alignment
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
7. Hafta
Workbench: Alignment
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
8. Hafta
Reactome
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
9. Hafta
Reactome
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
10. Hafta
GEO2R
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
11. Hafta
Protein veritabanlarında kalıp üzerinden yapı tahmini
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
12. Hafta
Protein veritabanlarında kalıp üzerinden yapı tahmini
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
13. Hafta
Protein veritabanlarında kalıp üzerinden yapı tahmini
Sözlü anlatım, gerçek zamanlı deneyimleme
14. Hafta
Analiz, Final sınavı
Bilgilerin geri çağrılması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
5
50
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
DNA, RNA ve protein dizilim araçlarının tanımlanması ve kullanım stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
Biyoinformatik kaynaklara ulaşabilmek ve veri analizi konusunda hedeflere özgü uygulama gegerçeklleştirebilmek
ÖÇ-3
Çoklu veri analizlerinin fonksiyonel genomik ve proteomik veriler için gerçekleştirebilmek
ÖÇ-4
3D makromolekül tahmin stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5
Filogenetik ağaçların kurulum stratejileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri
düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde
geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık
fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi
farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5
Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme
yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6
Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel
etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7
Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8
Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm
üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek.
PÇ-11
Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12
Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.