Protein üretiminde bitkilerin önemi, bitkilerde antijen ve antikor üretimi, bitkilerde antikorların geçici ekspresyonları, bitkilerde terapötik proteinlerin üretimleri, transgenik tohumlarda farmasötiklerin üretimi ve lokalizasyonu, plantibodilerin üretimi, süspansiyon kültürlerinde rekombinant protein üretimi, bitki rekombinant farmasötiklerinin N-glikolizasyonu, transgenik bitkilerde aşı antijenlerinin geliştirilmesi, bitki ekstraktlarında düşük moleküler ağırlıklı rekombinant proteinlerin saptanması, bitki türevli terapötik proteinlerinin immünojeniteleri/allerjeniteleri, bitki türevli farmasötiklerde biyogüvenlik
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Seyhan Altun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Protein üretiminde bitkilerin önemi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bitkilerde antijen ve antikor üretimi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Bitkilerde antikorların geçici ekspresyonları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Bitkilerde terapötik proteinlerin üretimleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Transgenik tohumlarda farmasötiklerin üretimi ve lokalizasyonları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Plantibodilerin üretimleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Sınav
8. Hafta
Süspansiyon kültürlerinde rekombinant protein üretimi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Bitki rekombinant farmasötiklerinin N-glikolizasyonu
Bitkilerde antijen, antikor ve terapötik proteinlerin üretimi hakkında bilgi edinilmesi
ÖÇ-3
Transgenik tohumlarda farmasötiklerin üretimi hakkında fikir sahibi olunması
ÖÇ-4
Transgenik bitkilerde aşı antijenlerinin üretimi hakkında bilgi kazanılması
ÖÇ-5
Bitki türevli proteinlerin immünite ve allerjeniteleri hakkında bilgi edinilmesi
ÖÇ-6
Bitki türevli farmasötiklerde biyogüvenlik kuralları hakkında bilgi edinilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri
düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde
geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık
fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi
farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5
Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme
yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6
Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel
etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7
Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8
Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm
üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek.
PÇ-11
Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12
Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.