Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Moleküler işaretleyicilerin bitki ıslahında kullanımı

Moleküler işaretleyicilerin bitki ıslahında kullanımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0031 Moleküler işaretleyicilerin bitki ıslahında kullanımı 3/0/0 SA Türkçe/İngilizce 8
Dersin Amacı
 Moleküler İşaretleyicilerin tanımı, tipleri, ıslah çalışmalarında moleküler markörlerin önemi, uygulamalarında kullanılan tekniksel yaklaşımların (Nükleik asit izolasyonu, Polimeraz Zincir Reaksiyonu, PAGE, Kapiler elektroforez, Dizi analizi) incelenmesi, PZR’a dayalı moleküler işaretleyici AFLP (Amplified Fragment Length Polymorphism) prensibi ve metot uygulamaları, SSR(Simple Sequence Repeats, Mikrosatellit) prensibi ve metot uygulamaları, SNP (Single Nucleotid Polymorphism) prensibi ve metot uygulamaları, SSR tespit yöntemleri  ve SNP tespit yöntemleri


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Çimen Atak
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Moleküler İşaretleyicilerin tanımı ve tipleri Sözlü anlatım
2. Hafta Bitki ıslah çalışmalarında moleküler markörlerin önemi Sözlü anlatım
3. Hafta Uygulamalarında kullanılan tekniksel yaklaşımlar Sözlü anlatım
4. Hafta Nükleik asit izolasyonu, Polimeraz Zincir Reaksiyonu Sözlü anlatım
5. Hafta PAGE, Kapiler elektroforez Sözlü anlatım
6. Hafta Dizi analizi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Sınav
8. Hafta PZR’a dayalı moleküler işaretleyici metodları Sözlü anlatım
9. Hafta AFLP (Amplified Fragment Length Polymorphism) prensibi ve metot uygulamaları Sözlü anlatım
10. Hafta AFLP (Amplified Fragment Length Polymorphism) prensibi ve metot uygulamaları Sözlü anlatım
11. Hafta SSR(Simple Sequence Repeats, Mikrosatellit) prensibi ve metot uygulamaları, Sözlü anlatım
12. Hafta SSR(Simple Sequence Repeats, Mikrosatellit) prensibi ve metot uygulamaları, Sözlü anlatım
13. Hafta SNP (Single Nucleotid Polymorphism) prensibi ve metot uygulamaları Sözlü anlatım
14. Hafta SSR tespit yöntemleri Sözlü anlatım
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Projeler 1 20
Final 1 60


ÖÇ-1Moleküler İşaretleyiciler hakkında bilgi edinilmesi
ÖÇ-2Bitki ıslah çalışmalarında moleküler markırların kullanımı hakkında bilgi sahibi olunması
ÖÇ-3Moleküler markır analizlerinde kullanılan teknik uygulamalar hakkında fikir sahibi olunması
ÖÇ-4AFLP metodunun prensibi ve uygulamaları hakkıında bilgi edinilmesi
ÖÇ-5SSR metodunun prensibi ve uygulamaları hakkında bilgi kazanılması
ÖÇ-6SNP metodu ve uygulamaları hakkında bilgi edinilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6