Dersin amacı; Sensör/ biosensörler ve çalışma prensipleri, optik sensörler, termokimyasal biyosensörler, potentiometrik sensörler, kemirezistörler, nükleik asit, enzim biyosensörleri, immunosensörler, canlı biyosensörler, implante edilen biyosensörler, biyosensörlerde nanomateryal uygulamaları, biyoçipler, biyosensörlerin ve biyoteslerin klinik, çevre, biyoteknoloji alanlarında uygulamalarının araştırılması ve öğretilmesi
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Çimen ATAK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü sunum
- Demonstrasyon
- Tartışma
Temel Kaynaklar
-Introduction to Biosensors: From Electric Circuits to ImmunosensorsOct 29, 2012, by Jeong-Yeol Yoon
- Biosensors: Essentials: 84 (Lecture Notes in Chemistry)Oct 8, 2013, by Gennady Evtugyn
Biyosensörlerin çalışma mekanizmalarını kavrayabilmek
ÖÇ-3
Biyosensör tiplerine göre kullanım alanlarını tanımlayabilmek
ÖÇ-4
Biyoçip teknolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanım alanlarını kavrayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri
düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde
geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık
fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi
farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5
Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme
yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6
Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel
etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7
Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8
Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm
üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek.
PÇ-11
Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12
Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.