Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Biyosensörler ve biyotestler

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0004 Biyosensörler ve biyotestler 3/0/0 SA Türkçe/İngilizce 7
Dersin Amacı Dersin amacı; Sensör/ biosensörler ve çalışma prensipleri, optik sensörler, termokimyasal biyosensörler, potentiometrik sensörler, kemirezistörler, nükleik asit, enzim biyosensörleri, immunosensörler, canlı biyosensörler, implante edilen biyosensörler, biyosensörlerde nanomateryal uygulamaları, biyoçipler, biyosensörlerin ve biyoteslerin klinik, çevre, biyoteknoloji alanlarında uygulamalarının araştırılması ve öğretilmesi
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Çimen ATAK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü sunum - Demonstrasyon - Tartışma
Temel Kaynaklar -Introduction to Biosensors: From Electric Circuits to ImmunosensorsOct 29, 2012, by Jeong-Yeol Yoon - Biosensors: Essentials: 84 (Lecture Notes in Chemistry)Oct 8, 2013, by Gennady Evtugyn
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sensör/ biosensörler ve çalışma prensipleri Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
2. Hafta Sensör/ biosensörler ve çalışma prensipleri Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
3. Hafta optik sensörler Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
4. Hafta termokimyasal biyosensörler Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
5. Hafta potentiometrik sensörler Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
6. Hafta kemirezistörler Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
7. Hafta Vize Analiz, sentez
8. Hafta nükleik asit, enzim biyosensörleri Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
9. Hafta implante edilen biyosensörler Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
10. Hafta İmmunosensörler ve Canlı biyosensörler Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
11. Hafta biyosensörlerde nanomateryal uygulamaları Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
12. Hafta İmplante edilebilen biyosensörler Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
13. Hafta biyosensörlerde nanomateryal uygulamalar Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
14. Hafta biyoteslerin klinik, çevre, biyoteknoloji alanlarında uygulamalarının araştırılması Sözlü sunum, makale okuma, demonstrasyon, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Biyosensör ve tipleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Biyosensörlerin çalışma mekanizmalarını kavrayabilmek
ÖÇ-3Biyosensör tiplerine göre kullanım alanlarını tanımlayabilmek
ÖÇ-4Biyoçip teknolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanım alanlarını kavrayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4