Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Nörodejenerasyon

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0020 Nörodejenerasyon 3/0/0 SA Türkçe/İngilizce 7
Dersin Amacı

Bu ders kapsamında nörodejeneratif hastaklıkların moleküler ve genetik temelleri, β-amyloid hipotezi ve Tauopatiler, ALS (Amyotrophic Lateral Sclerosis), Creutzfeldt-Jakob ve prion protein hastalıkları, aksonal transport hasarları, hastalığa neden olan proteinlerdeki hatalı katlanma ve agregat oluşumları, nörodejeneratif hastaklıklarda oksidatif değişim ve mitokondriyal bozukluk, tedavi yaklaşımları hakkında bilgiler verilcektir.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Çimen ATAK
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Henüz belli değil.
Görüşme Saatleri ve Yeri Her gün, MOBIGEN, Ataköy yerleşkesi, Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Konu ile ilgili makaleler eşliğinde sözlü anlatım ve tartışma

- Konu ile ilgili videoların gösterimi
Temel Kaynaklar

- Neurodegeneration: The Molecular Pathology of Dementia and Movement DisordersNov 7, 2011, Dennis Dickson and Roy O. Weller, ISBN-13: 978-1405196932

- Neuroinflammation and Neurodegeneration 2014th Edition, Phillip K. Peterson and  Michal Toborek, SBN-13: 978-1493910700

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Nörodejenerasyon Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta Demans ve yaşlanma Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Nörodejeneratif hastaklıkların moleküler ve genetik temellerine bakış Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Creutzfeldt-Jakob Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta Prion protein hastalıkları Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta Aksonal transport hasarları Sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta Vize
8. Hafta β-amyloid hipotezi Sözlü anlatım, tartışma
9. Hafta Tauopatiler Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta Nörodejenerasyona neden olan olan proteinlerdeki hatalı katlanma ve agregat oluşumları Sözlü anlatım, tartışma
11. Hafta ALS (Amyotrophic Lateral Sclerosis) Sözlü anlatım, tartışma
12. Hafta Nörodejeneratif hastaklıklarda oksidatif değişim ve mitokondriyal bozukluklar Sözlü anlatım, tartışma
13. Hafta Nörodejeneratif hastalıkların tedavilerinde yaklaşımlar Sözlü anlatım, tartışma
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Nörodejeneratif hastaklıkların moleküler ve genetik temelleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2β-amyloid hipotezi ve Tauopati terimlerini tanımlayabilmek
ÖÇ-3 ALS (Amyotrophic Lateral Sclerosis), Creutzfeldt-Jakob ve prion protein hastalıkları, aksonal transport hasarları hakkında bilgi sahibi olabilmek
ÖÇ-4Nörodejeneratif hastalığa neden olan proteinlerdeki hatalı katlanma ve agregat oluşumları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5Nörodejeneratif hastaklıklarda oksidatif değişim ve mitokondriyal bozukluklar ile , tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5