Dersin amacı; hormonlar ve reseptör tipleri, hormon sinyali, meme kanserinde büyüme faktörleri, nüklear hormon respetörlerinin (östrojen, progesteron) rolü, prostat kanserinde steroid nüklear hormon ve reseptörlerinin moleküler etkileşimi, hematolojik malin durumda glikokortikosteroid sinyali ve hastalık açısından önemi, reseptör ve hormona bağlı kanser tedavi stratejileri hakkında bilgi verilmesi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Henüz belli değil
Görüşme Saatleri ve Yeri
Henüz belli değil
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Sunum, Anlatım
- Demonstrasyon
- Makale okuma ve Tartışma
Temel Kaynaklar
Hormone Receptors in Breast Cancer (Cancer Treatment and Research) 1st Edition. 2nd Printing. 2008 Edition, by Suzanne A. W. Fuqua (Editor)
Steroid Hormone Action and Cancer (Current Topics in Molecular Endocrinology) Kindle Edition, by K. Menon (Editor)
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hormonlar ve reseptör tipleri
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
2. Hafta
Hormon sinyal mekanizmaları
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
3. Hafta
Büyüme faktörleri ve kanser ile ilişkileri
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
4. Hafta
Büyüme faktörleri ve kanser ile ilişkileri
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
5. Hafta
Nüklear hormon reseptörleri
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
6. Hafta
Steroid nüklear hormonlar ve kanser ile ilişkisi
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
7. Hafta
Seçili makale okuma
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
8. Hafta
Vize
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
9. Hafta
Hematolojik malin durumda glikokortikosteroid sinyali ve hastalık açısından önemi
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
10. Hafta
Reseptör ve hormona bağlı kanser tedavi stratejileri
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
11. Hafta
Reseptör ve hormona bağlı kanser tedavi stratejileri
Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
12. Hafta
Proje
Demonstrasyon, planlama ve araştırma
13. Hafta
Proje
Demonstrasyon, planlama ve araştırma
14. Hafta
Proje
Demonstrasyon, planlama ve araştırma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Hormon sinyal mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
Hormonlar ve reseptör tipleri hakkında bilgi sahibi olabilmek
ÖÇ-3
Çeşitli kanser tiplerinin gelişiminde hormonal düzenlenmeler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4
Reseptör ve hormona bağlı kanser tedavi stratejilerini kavrayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri
düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde
geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık
fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi
farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5
Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme
yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6
Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel
etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7
Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8
Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm
üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek.
PÇ-11
Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12
Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.