Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Moleküler kanser endokrinolojisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0021 Moleküler kanser endokrinolojisi 3/0/0 SA Türkçe/İngilizce 8
Dersin Amacı
Dersin amacı; hormonlar ve reseptör tipleri, hormon sinyali, meme kanserinde büyüme faktörleri, nüklear hormon respetörlerinin (östrojen, progesteron) rolü, prostat kanserinde steroid nüklear hormon ve reseptörlerinin moleküler etkileşimi, hematolojik malin durumda glikokortikosteroid sinyali ve hastalık açısından önemi, reseptör ve hormona bağlı kanser tedavi stratejileri hakkında bilgi verilmesi.    
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Henüz belli değil
Görüşme Saatleri ve Yeri Henüz belli değil
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü Sunum, Anlatım

- Demonstrasyon

- Makale okuma ve Tartışma

 
Temel Kaynaklar

Hormone Receptors in Breast Cancer (Cancer Treatment and Research) 1st Edition. 2nd Printing. 2008 Edition, by Suzanne A. W. Fuqua (Editor)

Steroid Hormone Action and Cancer (Current Topics in Molecular Endocrinology) Kindle Edition, by K. Menon (Editor)

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hormonlar ve reseptör tipleri Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
2. Hafta Hormon sinyal mekanizmaları Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
3. Hafta Büyüme faktörleri ve kanser ile ilişkileri Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
4. Hafta Büyüme faktörleri ve kanser ile ilişkileri Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
5. Hafta Nüklear hormon reseptörleri Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
6. Hafta Steroid nüklear hormonlar ve kanser ile ilişkisi Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
7. Hafta Seçili makale okuma Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
8. Hafta Vize Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
9. Hafta Hematolojik malin durumda glikokortikosteroid sinyali ve hastalık açısından önemi Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
10. Hafta Reseptör ve hormona bağlı kanser tedavi stratejileri Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
11. Hafta Reseptör ve hormona bağlı kanser tedavi stratejileri Sözlü sunum, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
12. Hafta Proje Demonstrasyon, planlama ve araştırma
13. Hafta Proje Demonstrasyon, planlama ve araştırma
14. Hafta Proje Demonstrasyon, planlama ve araştırma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Hormon sinyal mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Hormonlar ve reseptör tipleri hakkında bilgi sahibi olabilmek
ÖÇ-3Çeşitli kanser tiplerinin gelişiminde hormonal düzenlenmeler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4Reseptör ve hormona bağlı kanser tedavi stratejilerini kavrayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4