Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


2-B ve 3-B hücre kültürü yöntemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0024 2-B ve 3-B hücre kültürü yöntemleri 1/0/4 SA Türkçe/İngilizce 8
Dersin Amacı
Hücre kültür yöntemlerinin tanımlanması, memeli hücre kültüründe iki ve üç boyutlu (2-B ve 3-B) hücre kültürlerinin kurulması, biyomateryal seçimi, hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimi, floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı, iki hücre kültür modelinin avantaj ve dezavantajlarının irdelenmesi ders kapsamında amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Ön koşul yoktur.
Eş Koşullar Eş koşul yoktur.
Özel Koşullar Özel koşul yoktur.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 12:00-15:00, 4B08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri MOBIGEN binası, hafta içi hergün
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Deneysel aşama, araştırma, sözlü sunum ve tartışma
Temel Kaynaklar -Güncel hakemli yayınlar temelli kaynaklar önerilmektedir.
Diğer Kaynaklar Kapałczyńska, M., Kolenda, T., Przybyła, W., Zajączkowska, M., Teresiak, A., Filas, V., Ibbs, M., Bliźniak, R., Łuczewski, Ł., & Lamperska, K. (2018). 2D and 3D cell cultures - a comparison of different types of cancer cell cultures. Archives of medical science : AMS14(4), 910–919. https://doi.org/10.5114/aoms.2016.63743
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hücre kültür yöntemlerinin tanımlanması, Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
2. Hafta Memeli hücre kültüründe iki ve üç boyutlu (2-B ve 3-B) hücre kültürlerinin kurulması, Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
3. Hafta Biyomateryaller ve 3 boyutlu kültür ortamının hazırlanması Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
4. Hafta Hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimi, Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
5. Hafta Hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimi, Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
6. Hafta Hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimi, Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
7. Hafta Floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
8. Hafta Floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
9. Hafta Floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
10. Hafta İki hücre kültür modelinin avantaj ve dezavantajlarının irdelenmesi. Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
11. Hafta Proje Demonstrasyon, planlama ve araştırma
12. Hafta Proje Demonstrasyon, planlama ve araştırma
13. Hafta Proje Demonstrasyon, planlama ve araştırma
14. Hafta Final Geçmiş bilgiler ile yeni öğrenilen bilgilerin geriye çağrılması.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Hücre kültür yöntemlerinin tanımlanması
ÖÇ-2Memeli hücre kültüründe iki ve üç boyutlu (2-B ve 3-B) hücre kültürlerinin kurulmasına yönelik yöntemler bilgisine sahip olmak
ÖÇ-3Biyomateryal seçimi konusunda temel bilgilere sahip olmak
ÖÇ-4Hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimini gerçekleştirebilmek
ÖÇ-5Floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6İki hücre kültür modelinin avantaj ve dezavantajlarının irdeleyebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6