Hücre kültür yöntemlerinin tanımlanması, memeli hücre kültüründe iki ve üç boyutlu (2-B ve 3-B) hücre kültürlerinin kurulması, biyomateryal seçimi, hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimi, floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı, iki hücre kültür modelinin avantaj ve dezavantajlarının irdelenmesi ders kapsamında amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Ön koşul yoktur.
Eş Koşullar
Eş koşul yoktur.
Özel Koşullar
Özel koşul yoktur.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 12:00-15:00, 4B08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
MOBIGEN binası, hafta içi hergün
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Deneysel aşama, araştırma, sözlü sunum ve tartışma
Kapałczyńska, M., Kolenda, T., Przybyła, W., Zajączkowska, M., Teresiak, A., Filas, V., Ibbs, M., Bliźniak, R., Łuczewski, Ł., & Lamperska, K. (2018). 2D and 3D cell cultures - a comparison of different types of cancer cell cultures. Archives of medical science : AMS, 14(4), 910–919. https://doi.org/10.5114/aoms.2016.63743
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hücre kültür yöntemlerinin tanımlanması,
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
2. Hafta
Memeli hücre kültüründe iki ve üç boyutlu (2-B ve 3-B) hücre kültürlerinin kurulması,
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
3. Hafta
Biyomateryaller ve 3 boyutlu kültür ortamının hazırlanması
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
4. Hafta
Hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimi,
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
5. Hafta
Hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimi,
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
6. Hafta
Hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimi,
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
7. Hafta
Floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
8. Hafta
Floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
9. Hafta
Floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
10. Hafta
İki hücre kültür modelinin avantaj ve dezavantajlarının irdelenmesi.
Sözlü sunum, deney, demonstrasyon, araştırma ve tartışma
11. Hafta
Proje
Demonstrasyon, planlama ve araştırma
12. Hafta
Proje
Demonstrasyon, planlama ve araştırma
13. Hafta
Proje
Demonstrasyon, planlama ve araştırma
14. Hafta
Final
Geçmiş bilgiler ile yeni öğrenilen bilgilerin geriye çağrılması.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Hücre kültür yöntemlerinin tanımlanması
ÖÇ-2
Memeli hücre kültüründe iki ve üç boyutlu (2-B ve 3-B) hücre kültürlerinin kurulmasına yönelik yöntemler bilgisine sahip olmak
ÖÇ-3
Biyomateryal seçimi konusunda temel bilgilere sahip olmak
ÖÇ-4
Hücre canlılığı, çoğalması, ölümü ve invazyonu gibi parametrelerinin kurulan hücre modellerinde iki teknik arasında karşılaştırmalı gösterimini gerçekleştirebilmek
ÖÇ-5
Floresan ve konfokal mikroskobunun kullanımı konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6
İki hücre kültür modelinin avantaj ve dezavantajlarının irdeleyebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri
düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde
geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık
fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi
farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5
Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme
yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6
Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel
etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7
Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8
Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm
üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek.
PÇ-11
Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12
Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.