Yaşlanma biyolojisinde hipotezler, telomer ve telomeraz enziminin tanımlanması, hücre ömrü ve kaderinin moleküler belirteçleri, reaktif oksijen/azot türevlerinin tnımlanması, reaktif oksijen türevlerinin hücre ömrü üzerine pozitif etkileri, antioksidasyon mekanizmaları, metabolizma hızı ve yaşlanma, hücresel senesens, ömür uzunluğu arttırılan modeller, sirtuinlerin hücre ömrünün uzatılmasında rolleri, rapamisin hedeflerinin hücre ömrü açısından moleküler mekanizmalarının irdelenmesi, evrim ve yaşlanma, insan progeroid sendromlarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Burcu Ayhan Şahin
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 14.00-17.00, MOBİGEN Lab-2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Hergün MOBİGEN binası, Ataköy Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü sunum, araştırma, tartışma
Temel Kaynaklar
-Konu ile ilgili literatür bilgisi içerik ile ilişkili olarak güncel yayınlardan takip edilecektir.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yaşlanma biyolojisinde hipotezler,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
2. Hafta
Telomer ve telomeraz enziminin tanımlanması,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
3. Hafta
Hücre ömrü ve kaderinin moleküler belirteçleri,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
4. Hafta
Reaktif okjien türlerinin hücre ölümü ve yaşlanma ile ilişkisinin incelenmesi,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
5. Hafta
Antioksidasyon mekanizmaları,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
6. Hafta
Metabolik hız ve yaşlanma,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
7. Hafta
Hücresel senesens
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
8. Hafta
Ömür uzunluğu ve etki faktörlerinin irdelenmesi,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
9. Hafta
Sirtuinler ve hücre kaderi,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
10. Hafta
Rapalogların hücre kaderi moleküler mekanizmaları ile ilişkisi,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
11. Hafta
Evrimsel süreçte yaşlanma,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
12. Hafta
İnsan progeroid sendromları,
Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
13. Hafta
Proje sunumu
Araştırma ve sunum teknikleri
14. Hafta
Final Sınavı
Bilginin geri çağrılması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yaşlanma biyolojisinin çalışma konularının tanımlanabilmesi
ÖÇ-2
Telomer ve yaşlanma biyolojisi iiişkisinin tanımlanabilmesi
ÖÇ-3
Hücre ömrü ve kaderinin moleküler belirteçleri hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-4
Reaktif oksijen ve türevlerinin yaşlanma biyolojisi ile ilgili ilişkisini tanımlayabilmek
ÖÇ-5
Metabolizma hızı ve yaşlanma biyolojisi arasındaki ilişkinin tanımlanabilmesi
ÖÇ-6
Hücresel senesens hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-7
Hücre kaderi ile ilişkili olarak moleküler sinyal yolakları hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri
düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde
geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık
fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi
farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5
Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme
yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6
Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel
etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7
Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8
Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm
üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek.
PÇ-11
Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12
Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.