Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim Yönetiminde Araştırma

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5032 2 Eğitim Yönetiminde Araştırma 3/0/0 Z Türkçe 8
Dersin Amacı
 Eğitim yönetimi ve planlaması alanında araştırma odağını güçlendirmek, çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek, arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek, bilimsel inceleme ve sunum becerilerini geliştirmektir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar “Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.”
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Demet Zafer Güneş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, AK 4B 8-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13.00-15.00 BK 9-04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay, 
Temel Kaynaklar --Büyüköztürk, Ş.; Kılıç-Çakmak, E.;Akgün, Ö.E.;Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Saban, A. & Ersoy, A. (2016). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

 

Diğer Kaynaklar -Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 

 

Balcı, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.  

Ve eğitim yönetimi ve planlaması alanında yazılmış tüm araştırma raporları.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
2. Hafta
3. Hafta
4. Hafta
5. Hafta
6. Hafta
7. Hafta
8. Hafta
9. Hafta
10. Hafta
11. Hafta
12. Hafta
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1I. Eğitim yönetimi ve planlaması alanında yazılmış yüksek lisans ve doktora tezlerini analiz eder.
ÖÇ-2II. Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki sorunlardan biri ile ilgili problem cümlesi ve alt problem cümleleri yazar.
ÖÇ-3III. Seçtiği problem cümlesine uygun yöntem yazar.
ÖÇ-4IV. Seçtiği problem cümlesine uygun evren-örneklem seçer.
ÖÇ-5V. Seçtiği problem cümlesine uygun ölçme araçları belirler.
ÖÇ-6VI. Eğitim yönetimi ve planlaması kapsamında bir araştırma raporu yazar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11