Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim ve Öğretim Liderliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5002 Eğitim ve Öğretim Liderliği 3/0/0 SA TÜRKÇE 8
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı liderlik ile ilgili temel kavramlar, liderlik kuramları ve farklı ldierlik türlerinin incelenmesidir. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ebru OĞUZ CANOL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ataköy Kampusu Perşembe 18.00-21.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Ataköy Kampusu Perşembe 18.00-21.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum
Temel Kaynaklar  

 Yılmaz, K (2020). Liderlik. Pegem Yayınevi: Ankara

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Programın ve dersin içeriği ve işlenişi hakkında açıklama.
2. Hafta Liderliğin tarihsel gelişimi; Geleneksel Liderlik Yaklaşımları, Anlatım ve tartışma
3. Hafta Durumsal Liderlik Yaklaşımları; Fiedler’ın Durumsallık Kuramı, Vroom ve Yetto’nun Normatif Karar Kuramı, Evans ve House’nin Yol Amaç Kuramı, Reddin’in Üç Boyutlu Liderlik Kuramı Anlatım ve tartışma
4. Hafta Kadın ve Liderlik Anlatım ve tartışma
5. Hafta Liderlikle ilgili araştırmaların tartışılması Anlatım ve tartışma
6. Hafta Çatışma Yönetimi ve Liderlik Sunum
7. Hafta Lider örnekleri Sunum
8. Hafta Lider örnekleri Sunum
9. Hafta Lider örnekleri Sunum
10. Hafta Liderlik türleri sunum
11. Hafta Liderlik türleri Sunum
12. Hafta Liderlik türleri Sunum
13. Hafta Liderlik türleri Sunum
14. Hafta Dönem değerlendirmesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 70
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 25


ÖÇ-1Liderlik tanımlarını bilir.
ÖÇ-2 Liderlik kuramlarını açıklar.
ÖÇ-3 Liderlik eleştirisi yapar.
ÖÇ-4Liderlik türlerinin okullardaki uygulamalarını değerlendirir
ÖÇ-5Kadın ve liderlik konusunda fikir sahibi olur.
ÖÇ-6Liderlik araştırmalarını yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6