|
Dersin Amacı |
Eğitim yönetimi ve denetiminde esas olan yasal düzenlemeler konusunda öğrencilere bilgi ve görüş kazandırmak |
Ön Koşullar |
XXX Ders Adı... |
Eş Koşullar |
XXX Ders Adı... |
Özel Koşullar |
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi) |
Öğretim Üyeleri |
Doç. Dr. Münevver Mertoğlu |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Perşembe saat 13.00-15.00 Şirinevler Kampüsü CEHAMER H-611-04 No'lu Öğretim Üyesi Odası |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
- Anlatım
-Örnekler üzerinden tartışma
-Demonstrasyon |
Temel Kaynaklar |
657 Sayılı DMK
İş Kanunu
MEB-Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
MEB-Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği
MEB-İnceleme ve Soruşturma Rehberi
Çocuk Koruma Kanun
5176 Sayılı Kamu Görevlileri Etik kurulu Kurulması Hakkında kanun |
Diğer Kaynaklar |
|
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Eğitim Yönetimi ve Denetiminde Yasal düzenlemelerin bilinmesine duyulan ihtiyaç,eğitim ile ilgili kanun,tüzük,Yönetmelik ,Yönerge ve Genelgelere örnekler. |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
2. Hafta |
Devlet Memurlarının hakları,sorumlulukları ve kendilerine yasak edilen fiillerin yasal dayanakları |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
3. Hafta |
Devlet Memurlarının disiplin cezasını gerektiren fiilleri ve verilecek cezalar,disiplin cezalarına itiraz |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
4. Hafta |
Disiplin soruşturmaları,soruşturmada izlenecek yol |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
5. Hafta |
4483 Sayılı Yasa'ya göre yürütülecek "Ön İncelemede izlenecek yol ve memurların yargılanması ile ilgili esaslar |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
6. Hafta |
Disiplin Soruşturması ve Adli Soruşturma Rapor Örneklerinin İncelenmesi |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
7. Hafta |
İş Kanunu'na göre çalışanların ve işverenlerin hakları, sorumlulukları,Özel Kurumda çalışanlarla ilgili düzenlemeler. |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
8. Hafta |
Eğitimin Öğrenci Boyutundaki Yasal Düzenlemeleri |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
9. Hafta |
MEB- Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin İncelenmesi |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
10. Hafta |
MEB Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin İncelenmesi |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
11. Hafta |
MEB Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre öğrenci başarısı ve devamının sağlanması ile ilgili düzenlemeler |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
12. Hafta |
Öğretmen ve Yöneticilerin görev ve sorumlulukları |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
13. Hafta |
Çocuk Koruma Kanunu'nun incelenmesi |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
14. Hafta |
Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili yasal düzenlemeler |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
15. Hafta |
Eğitim-öğretim etkinliklerinin yürütülmesinde etik ile ilgili yasal çerçeve |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
16. Hafta |
Eğitim Öğretim Faaliyetlerinin planlanması ve değerlendirilmesi ile ilgili yasal çerçeve |
Anlatım,Tartışma ve Demonstrasyon |
17. Hafta |
DEĞERLENDİRME |
|
ÖÇ-1 | -657 Sayılı DMK gereği öğretmen ve yöneticilerin hakları, sorumlulukları ve kendilerine yasak edilen fiiller hakkında bilgi edinir. | ÖÇ-2 | Özlük haklarını bilir | ÖÇ-3 | 657 Sayılı Yasa gereği Disiplin cezasını gerektiren fiilleri ve cezaları öğrenir. | ÖÇ-4 | Disiplin cezalarının uygulanması, görevden uzaklaştırma tedbiri, disiplinlin cezalarına itirazın süresini ve hangi makamlara yapılacağını öğrenir. | ÖÇ-5 | İş Kanunu'na göre çalışan öğretmen ve yöneticilerin özlük haklarını öğrenir. | ÖÇ-6 | Muhakkik olarak disiplin soruşturmasının ve 4483 sayılı Yasaya göre Ön İnceleme yapılmasının gereklerini öğrenir. | ÖÇ-7 | Öğretmen ve Yönetici olarak görev tanımlarının yasal dayanaklarını öğrenir. | ÖÇ-8 | MEB-Okulöncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin öğretmen, yönetici ve öğrenci ile ilgili düzenlemelere hakim olur. | ÖÇ-9 | MEB-Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin öğretmen, yönetici ve öğrencilerle ilgili düzenlemelerin gereğini yerine getirecek donanıma sahip olur. | ÖÇ-10 | Çocuk Koruma Kanunu'nun gereklerini yerine getirir. | ÖÇ-11 | Eğitim -Öğretim etkinliklerini müfredat programına göre yürütür. | ÖÇ-12 | Özel eğitim gerektiren öğrencilerle ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | ÖÇ-13 | Eğitim Öğretim faaliyetlerini etik ile ilgili yasal çerçevelere göre yürütür. | ÖÇ-14 | Yönetim ve denetim faaliyetleri ile ilgili yasal düzenlemelere hakim olur. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular. | PÇ-2 | EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular. | PÇ-3 | Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir. | PÇ-4 | Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder. | PÇ-5 | EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular. | PÇ-6 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir. | PÇ-7 | Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır. | PÇ-8 | Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır. | PÇ-9 | Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır. | PÇ-10 | Temel istatistikleri uygular ve yorumlar. | PÇ-11 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar. |
|