Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde İstatistik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5004 2 Eğitimde İstatistik 3/0/0 Z Türkçe 8
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilere sosyal bilimlerde temel istatistiksel süreçler ve uygulanan analiz teknikleri (parametrik/nonparametrik) hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Didem Özdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 18:00-21:00, Ataköy Yerleşkesi 4C08101214
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 10:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon. 

 
Temel Kaynaklar 1) Büyüköztürk, Ş. (2021). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.


2) Göçer, Ş. ve Buluş, M. (2021). Adım Adım Uygulamalı İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.

 
Diğer Kaynaklar 1) Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.

2) Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2019). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi. 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Dersin İçeriği, İşleyişi, Kullanılacak Kaynaklar ve Değerlendirme Yöntemleri ile İlgili Bilgilendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap,
2. Hafta İstatistikte Temel Kavramlar, SPSS’e Giriş; SPSS’te Verilerin Düzenlenmesi, Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
3. Hafta Verilerin Betimlenmesi; Frekans Dağılımı, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri, Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
4. Hafta İstatistikte Hipotez Kavramı; SPSS ile Normalliğin İncelenmesi, Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
5. Hafta Ölçüm Ortalamalarını Bir Parametre ile Karşılaştırma (Tek Örneklem T-Testi); İlişkisiz Ölçümlerde Ortalama Puanların Karşılaştırılması (İlişkisiz Örneklemler t-Testi), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
6. Hafta İlişkisiz Ölçümlerde Ortalama Puanların Karşılaştırılması (Tek Faktörlü Varyans Analizi), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
7. Hafta İlişkili Ölçümlerde Ortalama Puanların Karşılaştırılması (İlişkili Örneklemler t-Testi), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
8. Hafta Ara Sınav Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
9. Hafta İlişkili Ölçümlerde Ortalama Puanların Karşılaştırılması (Tek Faktörlü ANOVA), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
10. Hafta Parametrik Olmayan İstatistikler (Tek Örneklem Kay-Kare Testi, İki Değişken İçin Kay Kare Testi, Mann Whitney U Testi), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
11. Hafta Parametrik Olmayan İstatistikler (Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Kruskal Wallis Testi), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
12. Hafta İki Ölçüme İlişkin Ölçme Sonuçları Arası Karşılıklı İlişkiyi İnceleme (Korelasyon Analizleri), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
13. Hafta Birbiriyle İlişkili Olan İki Değişkenden Birisindeki Değişime Göre Diğerinin Alacağı Değeri Yordama, Örnek Uygulamalar (Basit Doğrusal Regresyon Analizi) Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
14. Hafta Bir Ölçme Aracının Yapısal Özelliklerini Belirleme (Açımlayıcı Faktör Analizi), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
15. Hafta Bir Ölçme Aracıyla Yapılan Ölçümün Güvenirliğini Belirleme (Cronbach Alfa Güvenirlik Katsayısı), Örnek Uygulamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap, demonstrasyon
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1İstatistikle ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-2SPSS'e veri girişi ve verilerin düzenlenmesini yapar.
ÖÇ-3Verilere ait betimsel istatistikleri hesaplar ve açıklar.
ÖÇ-4Hipotez testlerini yapar ve sonuçları açıklar.
ÖÇ-5Korelasyon ve regresyon kavramlarını kullanarak verileri yorumlar.
ÖÇ-6Verilerin güvenirliğini inceler ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6