Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5033 2 Seminer 0/0/0 Z Turkish 8
Dersin Amacı
Araştırma odağını güçlendirmek, Araştırma sorusunu belirgin hale getirmek, Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek, Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek, Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmektir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Demet ZAFER GÜNEŞ, Doç. Dr. Sultan Bilge KESKİNKILIÇ KARA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 18.00 - 20.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13.00 - 15.00, Basın Ekspres Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar -Büyüköztürk, Ş.; Kılıç-Çakmak, E.;Akgün, Ö.E.;Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 
Diğer Kaynaklar -

Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 

Balcı, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.  

Saban, A. & Ersoy, A. (2016). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilim, bilimsel yöntem, bilimin özellikleri Anlatım, soru cevap
2. Hafta Bilimsel araştırmalarda yayın etiği Anlatım, soru cevap
3. Hafta Araştırma Problem durumunun, problem cümlesi ve alt problem cümlelerinin yazımı Anlatım, soru cevap, örnek olay
4. Hafta Araştırmanın amaç, önem, sayıltı ve sınırlılıklarının yazımı Anlatım, soru cevap, örnek olay
5. Hafta Araştırmalarda evren ve örneklem yazımı Anlatım, soru cevap, örnek olay
6. Hafta Araştırmalarda verilerin toplanması Anlatım, soru cevap, örnek olay
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Bilimsel araştırmada kaynak kullanımı ve gösterimi, Türkçe ve İngilizce özet yazma Anlatım, soru cevap, tartışma
9. Hafta Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir Tez önerisinde biçimsel koşullar Anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta Tez uygulama süreci. Danışman ile çalışma koşulları Anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta Tez öneri değerlendirmeleri ve sunumlar soru cevap, tartışma
12. Hafta Tez öneri değerlendirmeleri ve sunumlar soru cevap, tartışma
13. Hafta Tez öneri değerlendirmeleri ve sunumlar soru cevap, tartışma
14. Hafta Genel değerlendirme soru cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular.
ÖÇ-2Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensiplerin gereklerini açıklar.
ÖÇ-3Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3