Araştırma odağını güçlendirmek, Araştırma sorusunu belirgin hale getirmek, Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek, Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek, Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Demet ZAFER GÜNEŞ, Doç. Dr. Sultan Bilge KESKİNKILIÇ KARA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 18.00 - 20.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13.00 - 15.00, Basın Ekspres Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar
-Büyüköztürk, Ş.; Kılıç-Çakmak, E.;Akgün, Ö.E.;Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
-
Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Balcı, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Saban, A. & Ersoy, A. (2016). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilim, bilimsel yöntem, bilimin özellikleri
Anlatım, soru cevap
2. Hafta
Bilimsel araştırmalarda yayın etiği
Anlatım, soru cevap
3. Hafta
Araştırma Problem durumunun, problem cümlesi ve alt problem cümlelerinin yazımı
Anlatım, soru cevap, örnek olay
4. Hafta
Araştırmanın amaç, önem, sayıltı ve sınırlılıklarının yazımı
Anlatım, soru cevap, örnek olay
5. Hafta
Araştırmalarda evren ve örneklem yazımı
Anlatım, soru cevap, örnek olay
6. Hafta
Araştırmalarda verilerin toplanması
Anlatım, soru cevap, örnek olay
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Bilimsel araştırmada kaynak kullanımı ve gösterimi, Türkçe ve İngilizce özet yazma
Anlatım, soru cevap, tartışma
9. Hafta
Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir
Tez önerisinde biçimsel koşullar
Anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta
Tez uygulama süreci. Danışman ile çalışma koşulları
Anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta
Tez öneri değerlendirmeleri ve sunumlar
soru cevap, tartışma
12. Hafta
Tez öneri değerlendirmeleri ve sunumlar
soru cevap, tartışma
13. Hafta
Tez öneri değerlendirmeleri ve sunumlar
soru cevap, tartışma
14. Hafta
Genel değerlendirme
soru cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular.
ÖÇ-2
Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensiplerin gereklerini açıklar.
ÖÇ-3
Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.