Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim ve Öğretimde Etik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5008 Eğitim ve Öğretimde Etik 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmenlerle/eğitim yöneticileriyle Eğitim ve Öğretimde Etik ile ilgili kavramları ve öğretmenlik mesleğinin ahlaklı, adaletli, sorumluluk sahibi, yardımsever, çalışkan ve merhametli bireyler tarafından icra edilebilmesi için gerekli ilkeleri, uygulamaları ve önlemleri paylaşmaktır. Ayrıca, yükseköğretimde Etik kavramı da sorgulanacak ve Akademik hayatta gerekli olan etik ilkeler ve uygulamalar irdelenecektir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. A. Faruk Levent
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Dersin ana çerçevesi öğretim üyesi tarafından çizilecek, alt konu başlıklarına ilişkin konular sınıfta tartışmaya açılacaktır. Öğrencilerin derse hazırlıklı olarak gelmesi ve tartışmalara aktif katılımı önemlidir. Ayrıca öğrencilerin düzenli devam etmeleri bu dersin bütünlüğü açısından gereklidir.

Temel Kaynaklar

Levent, A. Faruk. (Editör). (2022). Eğitimde ahlak ve etik. (3. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.

Diğer Kaynaklar

 1. Levent, Faruk (Editör). (2020). Yükseköğretimde etik. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

2. Güner, Halim & Levent, Faruk. (2020). Etik ve hesap verebilirlik bağlamında akademik özgürlük. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

3. Aydın, İnayet. (2016). Eğitim ve öğretimde etik. PegemA Yayıncılık, Ankara.

4. Aydın, İnayet. (2016). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik. PegemA Yayıncılık, Ankara.

5. Aydın, İnayet. (2016). Akademik etik. PegemA Yayıncılık, Ankara.

6. Özlem, Doğan. (2010). Etik: Ahlak felsefesi. Say Yayınları, İstanbul.

7. Kuçuradi, Ioanna. (2011). Etik. Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara.

8. Pieper, Annemarie. (1999). Etiğe giriş, Ayrıntı Yayınları, Ankara.

10. Levent, F. & Fayda Kınık, F. Ş. (2017). “Türkiye’de eğitim-öğretim alanında etik konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi”, İş Ahlakı Dergisi, 10, 99-114.

11. Levent, F. & Pehlivan, M. (2017). “Confucianism’s influence on ethics education in South Korea”, Journal of Human Sciences, 14(4), 177-205.

12. Parlar, H. & Çavuş, M. & Levent, F. & Ekşi, H. (2010). Yöneticilerin karakter eğitimi yeterlilik inancını ölçme aracının Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 177-205.

13. Bakioğlu, A. & Levent, F. (2014). Türkiye'nin geleceği için önemli bir yatırım: Etik değerler eğitimi. Yeni Türkiye Dergisi, 10(58), 258-261.

14. Levent, F. & Karsantik, İ. (2018). Teacher training policies in Japan in the context of ethical values. Turkish Journal of Business Ethics, 11, 7-19.

15. Şallı, D. & Levent, A.Faruk (2019). Öğretmenlerin karar verme süreçlerinde yaşadıkları etik ikilem durumlarına ilişkin bir örnek olay çalışması. 2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi. İstanbul, Turkey.

16. Alp, İ. & Levent, F. (2020). Dijital dönüşümün öğrencilerin değerleri üzerindeki etkisine ilişkin öğretmen görüşleri. Turkish Studies-Educational Sciences, 15, 1611-1633.

17. Levent, A. F. & Şallı, D. (2022). Pandemi sürecinde uzaktan eğitimde yaşanan etik sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Turkish Journal of Business Ethics, 15(1), 109-149.

 

18. Levent, F. & Baş, Ş. (2022). Üstün yetenekli öğrencilerin karakter gelişimleri ve karakter eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 1-20. 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders tanıtımı, derse giriş
2. Hafta Etik kavramı / Etik Dışı Davranışlar
3. Hafta Meslek Etiği ve Etik Kodlar Davranışların Etik açıdan yargılanması
4. Hafta Eğitimde Etik Öğretmenlik Meslek Etiği
5. Hafta Eğitim Yöneticileri ve Etik Eğitim Müfettişleri ve Etik
6. Hafta Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Etik Okulların Toplumsal Sorumluluğu
7. Hafta Öğrencilerin Etik Hak ve Sorumlulukları Okullarda Velilerin Hak ve Sorumlulukları.
8. Hafta Yıldırma Etik Eğitimi
9. Hafta Yönetimde Etik/ Yönetimde Etik İlkeler ve Etik Dışı Davranışlar Ara sınav Raporu teslim
10. Hafta Akademik Etik ve Akademik Değerler Bilim ve Bilim Etiği
11. Hafta Araştırma Kavramı ve Araştırma Etiği Yayın Etiği ve Yazarlık Hakları
12. Hafta İntihal ve Özensiz alıntı Yüksek Öğretimde Eğitim ve Öğretim Etiği
13. Hafta Final Raporu üzerine çalışmalar
14. Hafta Akademik Danışman Etiği Akademik Yönetim Etiği
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 40


Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11