Eğitimde Denetim ve Değerlendirme yöntemlerini kavratmak
MEB Teftiş Kurulu Yönetmeliği ve Yönergesi'ne uygun olarak yapılacak denetimde, denetleyenlerin sorumlulukları ve izlenecek yöntemler konusunda bilgi vermek
Denetim ve değerlendirme için gerekli olan temel eğitim mevzuatı hakkında bilgi vermek,
Eğitimin her düzeyinde uygulanacak program ve mevzuatı bilmeden denetim ve değerlendirme yapılamayacağı konusunda görüş kazandırmak
Aydın, İ. (2019). Öğretimde denetim. PegemAkademi. Ankara.
Diğer Kaynaklar
MEB Teftiş Kurulu Yönetmeliği ve Yönergesi
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
İş Kanunu
MEB Okulöncesi ve İlköğretim kurumları Yönetmeliği
MEB Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği
Çocuk Koruma Kanunu
4483 Sayılı Kanun
Denetim Raporu örnekleri
İnceleme ve Soruşturma raporu örnekleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve ders içeriğin paylaşılması
2. Hafta
Denetim ve Değerlendirme Kavramları, İlişkileri,
Denetimin Kapsamı ve Amacı, Denetimin Tarihi
Eğitimde Denetimin Yeri ve İşlevleri
Tartışma ilgili okumalar
3. Hafta
Denetmen Rolleri, Seçilmesi ve Yetiştirilmesi
Tartışma ilgili okumalar
4. Hafta
Eğitim Denetçisinin Yeterlikleri
Kişisel Yeterlikler
Mesleki Yeterlikler
Tartışma ilgili okumalar
5. Hafta
Denetmenin Görevleri
Soruşturma
Rehberlik
Mesleki Yardım
Tartışma ilgili okumalar
6. Hafta
Öğretimde Denetim Modelleri
Bilimsel Denetim
Sanatsal Denetim
Sunumlar
7. Hafta
Öğretimsel Denetim
Klinik Denetim
Sunumlar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Gelişimsel Denetim
Farklılaştırılmış Denetim
Sunumlar
10. Hafta
Denetimin Yönetim Boyutu
Bakanlık Denetim Sistemi
Sunumlar
11. Hafta
Mentörlük-Koçluk sistemi
Sunumlar
12. Hafta
Performans değerlendirme-360 derece değerlendirme
Sunumlar
13. Hafta
Farklı ülkelerden örnekler
Sunumlar
14. Hafta
Genel değerlendirme
Derse ilişkin dönüt verilmesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Denetim ve ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ-2
Denetimin tarihini bilir.
ÖÇ-3
Denetim modellerini açıklar.
ÖÇ-4
Denetim modellerin faklılıklarını ortaya koyabilir.
ÖÇ-5
Türkiye'de denetim sistemin nasıl olması gerektiğini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.