Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tez

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5030 3 Tez 0/0/0 Z Türkçe 30
Dersin Amacı
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında belirli bir problemin çözümüne yönelik bilimsel ve etik kriterlere bağlı kalarak detaylı bir orijinal çalışma yapmak, ikna edici bulgular sunmak ve yayınlamak.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Serdar Erkan, Prof. Dr. Ebru Oğuz Canol, Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara, Doç. Dr. Demet Zafer Güneş, Dr. Öğr. Üyesi Meryem Demir Güdül, Dr. Öğr. Üyesi Sevil Momeni Shabani, Dr. Öğr. Üyesi Didem Özdoğan, Doç. Dr. Münevver Mertoğlu, Doç. Dr. Gülşah Taşçı
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Her öğretim üyesi kendi öğrencileri ile belirlediği gün ve saat kapsamında görüşmelerini gerçekleştirmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim üyelerinin ofisleri ve İKÜ CATS Sistemi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum
Temel Kaynaklar *Her öğrenci üzerinde çalıştığı tez konusuna ilişkin bilimsel yayınları kaynak olarak kullanmaktadır.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta TEZ ÇALIŞMASI Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
ÖÇ-2Eleştirel ve analitik düşünce becerileri geliştirir.
ÖÇ-3Literatür taraması yapma ve raporlama becerileri geliştirir.
ÖÇ-4Alanındaki kuram, kavram ve araştırma metotları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5Öğrendiği araştırma tasarımı ve veri analizi metotlarını bilimsel araştırma sürecinde uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5