Eğitim yönetimi ve planlaması alanında belirli bir problemin çözümüne yönelik bilimsel ve etik kriterlere bağlı kalarak detaylı bir orijinal çalışma yapmak, ikna edici bulgular sunmak ve yayınlamak.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Serdar Erkan, Prof. Dr. Ebru Oğuz Canol, Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara, Doç. Dr. Demet Zafer Güneş, Dr. Öğr. Üyesi Meryem Demir Güdül, Dr. Öğr. Üyesi Sevil Momeni Shabani, Dr. Öğr. Üyesi Didem Özdoğan, Doç. Dr. Münevver Mertoğlu, Doç. Dr. Gülşah Taşçı
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Her öğretim üyesi kendi öğrencileri ile belirlediği gün ve saat kapsamında görüşmelerini gerçekleştirmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim üyelerinin ofisleri ve İKÜ CATS Sistemi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum
Temel Kaynaklar
*Her öğrenci üzerinde çalıştığı tez konusuna ilişkin bilimsel yayınları kaynak olarak kullanmaktadır.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
TEZ ÇALIŞMASI
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
ÖÇ-2
Eleştirel ve analitik düşünce becerileri geliştirir.
ÖÇ-3
Literatür taraması yapma ve raporlama becerileri geliştirir.
ÖÇ-4
Alanındaki kuram, kavram ve araştırma metotları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5
Öğrendiği araştırma tasarımı ve veri analizi metotlarını bilimsel araştırma sürecinde uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.