Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okullarda Çatışma Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5005 Okullarda Çatışma Yönetimi 3/0/0 SA TÜRKÇE 8
Dersin Amacı
Öğrencilere okullarda veya başka eğitim kurumlarda ortaya çıkan bir çatışma durumunun belirlenmesi, teorik kavramlarla bütünleştirilerek iletişim, stratejiler, müzakere, arabuluculuk, vs. anlamında formüle edilerek eylem planı oluşturulması ve uygulama aşaması çıktılarının değerlendirilmesine ilişkin becerileri kazandırmaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ebru Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 18.00-21.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
-Sunum, Vaka analizi, Demonstrasyon, Soru-Cevap, Grup Tartışması
 
Temel Kaynaklar

Joseph P. FolgerMarshall Scott Poople, Çatışma Yönetimi İlişkiler, Gruplar ve Kuruluşlar İçin Stratejiler Working Throguh Conflict, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, beklentilerin ve içeriğin tanıtılması
2. Hafta Çatışma kavramları çeşitleri kuramsal bilgi Tartışma
3. Hafta İletişim-dinleme becerileri Tartışma
4. Hafta Çatışma Stratejileri Tartışma
5. Hafta Örgütsel adalet ve çatışma yönetimi Sunum
6. Hafta Çatışma örnekleri Sunum
7. Hafta İletişim ve Çatışma/Transaksiyonel Analiz Sunum
8. Hafta Tez inceleme Arabuluculuk Sunum
9. Hafta Barış Eğitimi ve çatışma yönetimi Sunum
10. Hafta Çatışma örneği Sunum
11. Hafta Okul iklimi ve çatışma yönetimi Sunum
12. Hafta Çatışma örneği Sunum
13. Hafta Liderlik ve çatışma yönetimi Sunum
14. Hafta Zorbalık/Siber Zorbalık/Yıldırma Çatışma ilişkisi Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 10 45
Final 1 50


ÖÇ-12. Çatışmanın kuramsal yaklaşımlarını kavrar.
ÖÇ-23. Çatışma sebeplerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
ÖÇ-34. Bireysel ve kişiler arası çatışma türlerini açıklar.
ÖÇ-45. Çatışma stratejilerini kavrar.
ÖÇ-56. Çatışma sırasında kullandığı çatışma stratejilerini değerlendirir.
ÖÇ-67. Çatışmanın bireysel nedenlerini analiz eder.
ÖÇ-78. Çatışmanın örgütsel nedenlerini analiz eder.
ÖÇ-89. Çatışmanın örgütsel sonuçlarını fark eder.
ÖÇ-91. Çatışma kavramını analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11