Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okul Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5024 Okul Yönetimi 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, bir eğiitm örgütü olan okulların yapısal ve yönetsel açıdan açıklanması ile okul yöneticiliğinin kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmesidir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuba Akpolat
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Tuba AKPOLAT
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, örnek olay
Temel Kaynaklar -Özdemir, S. (2019). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem.

-Aydın, M. (2014). Eğitim yönetimi. Ankara: Gazi.

-Bursalıoğlu, Z. (2019). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
Diğer Kaynaklar -Memduhoğlu, H. B., Yılmaz, K. (2014).Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. PegemA Yayınevi.

-Akın, U. (2015). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. PegemA Yayınevi.

- Billington, R. (2011). Felsefeyi Yaşamak.2. Baskı. Ayrıntı Yayınevi.

-Eğitim Mevzuatı (TC Anayasası, 1739, 222, 3797, 2547, 657, 5580 sayılı kanunlar; Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi )

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amacı, öğrenme kazanımları, içeriği, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme-değerlendirme etkinlikleri ilgili paylaşımda bulunulması Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
2. Hafta Toplumsal Dönüşümler ve Okula Yansımaları Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta Türk Eğitim Sisteminin Temel İlkeleri ve Yasal Dayanakları Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
4. Hafta Yönetim Kuramları Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
5. Hafta Yönetim süreçleri Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
6. Hafta Liderlik Kuramları Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
7. Hafta Ara Sınav Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
8. Hafta Okul yönetiminde liderlik, güç ve etkileme Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
9. Hafta Okul kültürü Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
10. Hafta Okulda insan kaynakları yönetimi Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
11. Hafta Okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirme rolü Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
12. Hafta Okulda personel ve öğrenci hizmetleri Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
13. Hafta Eğitim yönetimi alanında yazılan makalelerin incelenmesi Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
14. Hafta Eğitim yönetimi alanında yazılan makalelerin incelenmesi Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Türk eğitim sistemini tanır, güncel sorun alanlarını bilir.
ÖÇ-2Liderlik tanım, teori ve yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ-3Okul yöneticilerinin liderlik yeterlik ve standartlarını bilir.
ÖÇ-4Okullar açısından liderliğin önemini kavrar.
ÖÇ-5 Okullarda güç politika ve etkileme kavramları arasında ilişki kurar.
ÖÇ-6Okul yöneticilerinin rol ve sorumluluklarını bilir.
ÖÇ-7Okul yönetimi ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7