Bu dersin amacı, okul öncesi, temel eğitim, ortaöğretim ve yükseköğretim düzeyinde yaşanan sorunlar üzerinden öğrencilerin bakış açılarını geliştirmek ve bu konularla ilgili öğrencilerin ilgi ve farkındalıklarını arttırıp, sorunlara olası çözüm önerileri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Demet Zafer Güneş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 18.00-21.00, Ataköy Yerleşke
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13.00-15.00, Basın Ekspres Yerleşke
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
Temel Kaynaklar
Aydın, A. (2018). Eğitim Politikası. Pegem Akademi Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Alanda yazılmış her türlü bilimsel makale
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma / Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
2. Hafta
Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
3. Hafta
Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
4. Hafta
İlköğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
5. Hafta
İlköğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
6. Hafta
Ortaöğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
7. Hafta
Ortaöğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
9. Hafta
Yükseköğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta
Yükseköğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta
Hayat Boyu Öğrenme ve Sorunlarına İlişkin Çözümler
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
12. Hafta
Makale Analizleri ve Sunumlar
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
13. Hafta
Makale Analizleri ve Sunumlar
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
14. Hafta
Final Sınavı
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Sözlü Sunum
1
50
ÖÇ-1
I. Eğitim alanında yaşanan sorunları belirler.
ÖÇ-2
II. Eğitim alanında geliştirilen güncel politikaların neler olduğunu analiz eder.
ÖÇ-3
III. Eğitim yönetimi ve yönetici yeterlik ve uygulamalarına ilişkin sorunları ve çözüm yollarını değerlendirir.
ÖÇ-4
IV. Eğitimle ilgili alanyazını eleştirel bir şekilde değerlendirir.
ÖÇ-5
V. Eğitim ile ilgili bir soruna sistem bütünlüğü içinde çözüm önerisi getirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.