Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim Yönetiminde Güncel Sorunlar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5027 Eğitim Yönetiminde Güncel Sorunlar 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
 

Bu dersin amacı, okul öncesi, temel eğitim, ortaöğretim ve yükseköğretim düzeyinde yaşanan sorunlar üzerinden öğrencilerin bakış açılarını geliştirmek ve bu konularla ilgili öğrencilerin ilgi ve farkındalıklarını arttırıp, sorunlara olası çözüm önerileri geliştirmelerini sağlamaktır.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Demet Zafer Güneş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 18.00-21.00, Ataköy Yerleşke
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13.00-15.00, Basın Ekspres Yerleşke
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
Temel Kaynaklar  Aydın, A. (2018). Eğitim Politikası. Pegem Akademi Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar  Alanda yazılmış her türlü bilimsel makale
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma / Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
2. Hafta Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
3. Hafta Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
4. Hafta İlköğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
5. Hafta İlköğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
6. Hafta Ortaöğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
7. Hafta Ortaöğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
8. Hafta Ara Sınav Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
9. Hafta Yükseköğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta Yükseköğretimin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta Hayat Boyu Öğrenme ve Sorunlarına İlişkin Çözümler Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
12. Hafta Makale Analizleri ve Sunumlar Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
13. Hafta Makale Analizleri ve Sunumlar Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
14. Hafta Final Sınavı Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Sözlü Sunum 1 50


ÖÇ-1I. Eğitim alanında yaşanan sorunları belirler.
ÖÇ-2II. Eğitim alanında geliştirilen güncel politikaların neler olduğunu analiz eder.
ÖÇ-3III. Eğitim yönetimi ve yönetici yeterlik ve uygulamalarına ilişkin sorunları ve çözüm yollarını değerlendirir.
ÖÇ-4IV. Eğitimle ilgili alanyazını eleştirel bir şekilde değerlendirir.
ÖÇ-5V. Eğitim ile ilgili bir soruna sistem bütünlüğü içinde çözüm önerisi getirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5