Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim Ekonomisi ve Planlaması

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5029 Eğitim Ekonomisi ve Planlaması 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
 

Bu dersin amacı öğrencilere eğitim ekonomisinin ve planlamasının temel çalışma alanlarını, temel kavramlarını açıklamak, Eğitim ve kalkınma ilişkisini kavratmak, eğitim planlaması modellerini açıklamaktır.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri DOÇ. DR. SULTAN BİLGE KESKİNKILIÇ KARA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
Temel Kaynaklar  Âdem, M. (1997). Eğitim planlaması. Ankara Üniversitesi Basımevi.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Eğitim Ekonomisi İle İlgili Temel Kavramlar Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
2. Hafta Eğitimin ve Kalkınma İlişkisi Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
3. Hafta Eğitimin ve Kalkınma İlişkisi-İstatistiksel Göstergeler Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
4. Hafta Eğitim ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişki Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
5. Hafta Eğitim ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişki Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
6. Hafta Eğitimin Verimlilikle Olan İlişkisi Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
7. Hafta Ara Sınav Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
8. Hafta Eğitimin Dışsallıkları Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
9. Hafta Eğitim Planlaması Modelleri Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta Kalkınma Planlarında Eğitim Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta Eğitimin Finansmanı ve Kalkınma Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
12. Hafta Eğitimde Maliyet ve Harcamalar Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
13. Hafta Genel Değerlendirme Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
14. Hafta Final Sınavı Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Sözlü Sunum 1 60


ÖÇ-1I. Eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkınma üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ-2II. Eğitim ve ekonomik büyüme arasındaki İlişkiyi analiz eder.
ÖÇ-3III. Eğitimin verimlilikle olan İlişkisini bilir
ÖÇ-4IV. Eğitim ekonomisi ve insan sermayesi kuramlarını değerlendirir.
ÖÇ-5V. Maliyet-etkililik analizini yapar.
ÖÇ-6VI. Eğitim planlaması modellerini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11