Bu dersin amacı öğrencilere eğitim ekonomisinin ve planlamasının temel çalışma alanlarını, temel kavramlarını açıklamak, Eğitim ve kalkınma ilişkisini kavratmak, eğitim planlaması modellerini açıklamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
DOÇ. DR. SULTAN BİLGE KESKİNKILIÇ KARA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
Temel Kaynaklar
Âdem, M. (1997). Eğitim planlaması. Ankara Üniversitesi Basımevi.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Eğitim Ekonomisi İle İlgili Temel Kavramlar
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
2. Hafta
Eğitimin ve Kalkınma İlişkisi
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
3. Hafta
Eğitimin ve Kalkınma İlişkisi-İstatistiksel Göstergeler
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
4. Hafta
Eğitim ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişki
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
5. Hafta
Eğitim ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişki
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
6. Hafta
Eğitimin Verimlilikle Olan İlişkisi
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
8. Hafta
Eğitimin Dışsallıkları
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
9. Hafta
Eğitim Planlaması Modelleri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta
Kalkınma Planlarında Eğitim
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta
Eğitimin Finansmanı ve Kalkınma
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
12. Hafta
Eğitimde Maliyet ve Harcamalar
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
13. Hafta
Genel Değerlendirme
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
14. Hafta
Final Sınavı
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Sözlü Sunum
1
60
ÖÇ-1
I. Eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkınma üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ-2
II. Eğitim ve ekonomik büyüme arasındaki İlişkiyi analiz eder.
ÖÇ-3
III. Eğitimin verimlilikle olan İlişkisini bilir
ÖÇ-4
IV. Eğitim ekonomisi ve insan sermayesi kuramlarını değerlendirir.
ÖÇ-5
V. Maliyet-etkililik analizini yapar.
ÖÇ-6
VI. Eğitim planlaması modellerini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.