Bu dersin amacı öğrenme ve öğretme kuramlarının gelişimini davranışçı yaklaşımdan başlayarak açıklamak ve öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin güncel kuramları öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
DOÇ. DR. SULTAN BİLGE KESKİNKILIÇ KARA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
Temel Kaynaklar
Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.
Ulusoy, Ayten vd. Gelişim ve Öğrenme. Anı yayıncılık, Ankara. Yeşilyaprak, Binnur (Ed.)(2011). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Pegem Akademi yayınları, 20. Baskı, Ankara.
Oral, Behçet (Ed.)(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegem Akademi yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma / Ders hakkında bilgi
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
2. Hafta
Öğrenme Kavramı
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
3. Hafta
Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
4. Hafta
Öğrenmeyi Açıklayan Kuramlar
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
5. Hafta
Klasik Koşullanma
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
6. Hafta
Edimsel Koşullanma
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
7. Hafta
İşaret Geştalt Kuram
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
8. Hafta
Geştalt Kuram
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
9. Hafta
Bilgiyi İşleme Kuramı
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta
Yapılandırmacılık
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta
Nerofizyolojik Öğrenme Kuramı
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
12. Hafta
Çoklu Zeka Kuramı
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
13. Hafta
Öğrenme Kuramlarının Öğretim Etkinliklerine Yansımaları
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
14. Hafta
Final Sınavı
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Sözlü Sunum
1
60
ÖÇ-1
I. Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısından değerlendirir.
ÖÇ-2
II. Bir kuram ve yaklaşımı temel alarak bir eğitim durumu düzenler.
ÖÇ-3
III. Kuram veya yaklaşımların benzer ve farklı yönlerini analiz eder.
ÖÇ-4
IV. Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ-5
V. Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ-6
VI. Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.