Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öğrenme ve Öğretme Kuramları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5031 Öğrenme ve Öğretme Kuramları 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrenme ve öğretme kuramlarının gelişimini davranışçı yaklaşımdan başlayarak açıklamak ve öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin güncel kuramları öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri DOÇ. DR. SULTAN BİLGE KESKİNKILIÇ KARA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
Temel Kaynaklar Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.

Ulusoy, Ayten vd. Gelişim ve Öğrenme. Anı yayıncılık, Ankara. Yeşilyaprak, Binnur (Ed.)(2011). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Pegem Akademi yayınları, 20. Baskı, Ankara.

Oral, Behçet (Ed.)(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegem Akademi yayınları, Ankara.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma / Ders hakkında bilgi Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
2. Hafta Öğrenme Kavramı Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
3. Hafta Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
4. Hafta Öğrenmeyi Açıklayan Kuramlar Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
5. Hafta Klasik Koşullanma Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
6. Hafta Edimsel Koşullanma Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
7. Hafta İşaret Geştalt Kuram Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
8. Hafta Geştalt Kuram Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
9. Hafta Bilgiyi İşleme Kuramı Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta Yapılandırmacılık Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta Nerofizyolojik Öğrenme Kuramı Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
12. Hafta Çoklu Zeka Kuramı Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
13. Hafta Öğrenme Kuramlarının Öğretim Etkinliklerine Yansımaları Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
14. Hafta Final Sınavı Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Sözlü Sunum 1 60


ÖÇ-1I. Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısından değerlendirir.
ÖÇ-2II. Bir kuram ve yaklaşımı temel alarak bir eğitim durumu düzenler.
ÖÇ-3III. Kuram veya yaklaşımların benzer ve farklı yönlerini analiz eder.
ÖÇ-4IV. Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ-5V. Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ-6VI. Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11