PÇ-1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular. |
PÇ-2 | EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular. |
PÇ-3 | Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir. |
PÇ-4 | Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder. |
PÇ-5 | EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular. |
PÇ-6 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir. |
PÇ-7 | Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır. |
PÇ-8 | Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır. |
PÇ-9 | Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır. |
PÇ-10 | Temel istatistikleri uygular ve yorumlar. |
PÇ-11 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar. |