Bu derste auteur teori, bu teori ile anılan yönetmenlerin filmlerinden örnek sahneler izlenilerek işlenecektir. Auteur yönetmenlerin filmlerinde ele aldıkları temel sorunsallar ve temalar ile kullandıkları sinemasal anlatım teknikleri üzerinde durulacaktır.
Ön Koşullar
.
Eş Koşullar
.
Özel Koşullar
.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Perihan Taş Öz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00-11:45, 1A/03/05
Görüşme Saatleri ve Yeri
.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Makale, Anlatım, Tartışma, Film Gösterimi ve Sunum
Temel Kaynaklar
Atilla Dorsay. 100 Yılın 100 yönetmeni, Remzi Kitabevi 1995
Nigar Pösteki. Türk Sinemasına Yeni Bakış: Yönetmen Sineması, Es Yayınları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Auteur nedir, kime nedir? Auteur kavramı ve kuramına giriş
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Auteur nedir, kime nedir? Auteur kavramı ve kuramına giriş
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Türk Sinemasında 80’ler dönemi yönetmen sineması
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Türk Sinemasında 90’lar dönemi yönetmen sineması
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Türk Sinemasında yapım sorunları
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Türk Sinemasında yapım sorunları
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Yılmaz Güney’in lensinden Türkiye’nin gerçekleri
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Yılmaz Güney’in lensinden Türkiye’nin gerçekleri
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Türk Sinemasında 2000’ler dönemi yönetmen sineması
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Türk Sinemasında 2000’ler dönemi yönetmen sineması
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Türk Sinemasında 2000’ler dönemi yönetmen sineması
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Türkiye sinemasında son dönem auteur’ler: Nuri Bilge Ceylan’a bir bakış
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Türkiye sinemasında son dönem auteur’ler: Nuri Bilge Ceylan’a bir bakış
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Bir yönetmen ile bir yazar yönetmen arasındaki farklı anlayacaktır.
ÖÇ-2
Öğrenci, birçok yazar-yönetmeni yakında tanıma fırsatı olacak, o yönetmenin kariyer gelişimini ve filmlerinin kariyeri boyunca ne şekilde değişip evirildiğini yorumlama yetisine sahip olacaktır
ÖÇ-3
Bir yazar-yönetmenin filmleri arasında ilişki kurabilecek, filmlerini yönetmenin işlediği temalar doğrultusunda çözümleme becerisine sahip olacaktır.
ÖÇ-4
Yönetmenlerin bulundukları toplum ile olan ilişkilerinin filme nasıl yansıdığını algısı gelişecek, yönetmenlerin sanatsal kaygılarını kavrayacaktır.
ÖÇ-5
Teknolojinin yazar yönetmenlerin çalışmalarını nasıl etkilediğini görecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlükavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek
PÇ-6
Yaratıcılık, araştırma ve uygulama, tasarlama açısından gelişmesi, çözüm önerebilmesi
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Senaryoda karakter yaratımı ve senaryo yazımı alanlarında deneyim sahibi olacak
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.