Bu dersin temel amacı, tüm operasyon iyileştirme stratejileri için yapı taşları olarak iş süreci analizi ve iyileştirmelerinin kavram ve tekniklerini öğrenmek ve uygulamaktır. Öğrenciler, iş süreçlerini farklı bağlamlarda nasıl analiz edip iyileştireceklerini ve farklı süreç iyileştirme araçlarını kullanmayı öğrenecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Hızır Konuk
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
-M. Dumas, M. La Rosa, J. Mendling and H. Reijers, Fundamentals of Business Process Management, 2nd edition, Springer, 2018
Diğer Kaynaklar
--vom Brocke, J., Mendling, J., Business process management cases, Springer, 2018
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İş Süreç Yönetimine (BPM) giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Süreç tanımlama
Sözlü anlatım
3. Hafta
Süreç modelleme
Sözlü anlatım
4. Hafta
Süreç modelleme
Sözlü anlatım
5. Hafta
Nitel süreç analizi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Nicel süreç analizi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Nicel süreç analizi
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sürecin yeniden dizaynı
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sürecin yeniden dizaynı
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sürecin uygulanması
Sözlü anlatım
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Öğrenci sunumları
Sözlü anlatım
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
50
Final
1
50
ÖÇ-1
"Operasyonların iş süreci perspektifi” ni ve üretim ve hizmet organizasyonlarında rekabet stratejilerini başarılı bir şekilde uygulamada süreç yönetiminin kritik önemini anlar.
ÖÇ-2
Üretim ve hizmet firmalarındaki iş süreçlerinin kritik unsurlarını haritalar ve modeller (müşteriler veya entitiler, faaliyetler, kaynaklar, kuyruklar, depolar, kararlar).
ÖÇ-3
Kaynak kapasitelerinin ve esnekliğin, süreç verimliliğinin (hız, sağlamlık ve alternatif süreç mantığı) süreç performans ölçütleri (akış süresi, üretim oranı, envanter ve maliyet) üzerindeki etkisini bilir.
ÖÇ-4
Operasyon iyileştirme stratejilerinde (TKY, BPR, Altı Sigma, ERP) iş süreci yönetiminin rolünü ve organizasyon kültürünün ve değişim yönetiminin iş süreçlerinin iyileştirilmesindeki rolünü anlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Yönetim süreçleri ve Yöneticilik konularında bilgi birikimi
PÇ-2
Mühendislik problemlerinin çözümü için gereken yöntem ve yetkinlikler ile ilgili bilgi birikimi ve uygulama becerisi
PÇ-3
Üretim ve hizmet sektörlerinin gelişen alanlarına yönelik bilgi birikimi