|
Dersin Amacı |
Girişimciliğe ilişkin kavramları ve anahtar teorileri anlamak. Girişimci zihniyetin özelliklerini anlamak. Bir iş kurmanın ilk zorluklarını aşmak için girişimci bir yolu ve araçları keşfetmek. İş operasyonlarını ve çerçeveyi anlamak. Yeni bir işe başlamak için yeni fırsatları değerlendirmek ve belirlemek. Bir iş planının nasıl geliştirileceğini anlamak. Problem çözme adımlarını gerçek yaşam durumlarına uygulamak. Etkili kararlar vermek ve yaratıcı düşünmek. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi) |
Öğretim Üyeleri |
Doç. Dr. Fadime ÜNEY-YÜKSEKTEPE |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır. |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
- |
Temel Kaynaklar |
Marketing That Works: How Entrepreneurial Marketing Can Add Sustainable Value to Any Sized Company (2nd Edition) July 16, 2015 by Leonard M. Lodish (Author), Howard L. Morgan (Author), Shellye Archambeau (Author), Jeffrey Babin (Author) |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Girişimciliğin tanımı ve esasları |
Sözlü sunum |
2. Hafta |
Girişimcilik Türleri |
Sözlü sunum, Vaka analizi |
3. Hafta |
İç girişimcilik |
Sözlü sunum |
4. Hafta |
Yaratıcılık ve girişimcilik |
Sözlü sunum, Oyunlaştırma |
5. Hafta |
Yenilikçilik, yenilikçi ve girişimci kuruluşlar |
Sözlü sunum, Beyin Fırtınası |
6. Hafta |
Mavi Okyanus Stratejisi |
Sözlü sunum, Grup tartışması, Sendika |
7. Hafta |
Problem çözme ve eleştirel düşünme adımları |
Sözlü sunum,Problem çözme |
8. Hafta |
Karar verme süreci |
Sözlü sunum |
9. Hafta |
Girişimcilik vaka çalışmaları, girişimciliğin başarılı örnekleri |
Sözlü sunum, Vaka Çalışması, Grup Tartışması |
10. Hafta |
Girişimcilik vaka çalışmaları, başarısız girişimcilik örnekleri |
Sözlü sunum, Vaka Çalışması, Grup Tartışması |
11. Hafta |
Bir iş planının temel unsurları |
Sözlü sunum, Saha Gezisi, Soru-Cevap Oturumu |
12. Hafta |
Yerel bir şirkete ziyaret |
Sözlü sunum |
13. Hafta |
Ziyaret edilen şirketin analizi |
Sözlü sunum |
14. Hafta |
Girişimciler sermayeye nasıl erişir ve nasıl finanse eder |
Sözlü sunum |
15. Hafta |
Final |
|
16. Hafta |
Final |
|
17. Hafta |
Final |
|