Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sistem Dinamigi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IEM0203 Sistem Dinamigi 3/0/0 SA Ingilizce 9
Dersin Amacı
Bu ders, doğrusal olmayan ve karmaşık dinamik sistemler için temel yöntem ve yapıların analizini ve inşasını incelemek için tasarlanmıştır. Ders, konuyu ele almak için analitik araçlar sağlamakta ve aşağıdaki materyalleri kapsamayı amaçlamaktadır: dinamik sistemlere giriş kavramları; sistem düşüncesi; analiz ve tasarım için sistem modellemesi; çözüm tasarımı; çözüm uygulamaları
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Ogr. Üyesi Duygun Fatih Demirel
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü sunum
Temel Kaynaklar -  Ogata, K., 2012, Sistem Dinamiği, Palme Yayıncılık.

  Maani KE, Cavana RY. Systems thinking and modelling: understanding change and complexity. Auckland: Prentice Hall; 2000. 

  Forrester JW. Industrial dynamics. Portland: Productivity Press; 1961.

•  Buede MD. The Engineering Design of Systems Models and Methods. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc.; 2000

Diğer Kaynaklar -•  Barlas Y. System dynamics: systemic feedback modeling for policy analysis. System. 2007; 59: 1-29.  

•  Barlas Y. Formal aspects of model validity and validation in SD. SD Review. 1996; 12(3): 183-210.

• Sargent TJ, Glasow P, Kleijnen JP, Law AM, McGregor I, Youngblood S. Strategic directions in verification, validation and accreditation research. Proceedings of the 2000 Winter Simulation Conference on; 2000: WSC.

• Barlas Y, Erdem A. Output behavior validation in system dynamics simulation. Proceedings of the European Simulation Symposium on; 1994: EES.

• Back G, Love G, Falk J. The doing of model verification and validation: Balancing cost and theory. Proceedings of the 18th International Conference of the SD Society on; 2000: ISDC.

• Doyle JK, Ford DN. Mental models concepts for SD research. SD Review. 1998; 14(1): 3-29.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sistem Düşüncesine Giriş Sözlü sunum
2. Hafta Sistem Meodolojisi Sözlü sunum
3. Hafta Nedensel Döngü Modellemesi Sözlü sunum
4. Hafta Stella’ya Giriş Sözlü sunum, laboratuvar
5. Hafta Dinamk Sistemlerin Matematiksel Gösterimi Sözlü sunum, laboratuvar
6. Hafta Dinamik Sistemlerin Matematiksel Modellemesi Sözlü sunum, laboratuvar
7. Hafta Matematiksel Modellerin Davranış Analizi ve Değerlendirilmesi Sözlü sunum, laboratuvar
8. Hafta Ara Sınav Sözlü sunum, laboratuvar
9. Hafta Genel Akış Süreçleri, S-şeklindeki Büyüme Yapıları Sözlü sunum, laboratuvar
10. Hafta Aşma ve Çökme Yapısı, Malzeme ve Bilgi Gecikmesi Sözlü sunum, laboratuvar
11. Hafta Model Doğrulama Sözlü sunum, laboratuvar
12. Hafta Duyarlılık Analizi ve Politika Tasarımı Sözlü sunum, laboratuvar
13. Hafta Senaryo Planlaması ve Modellemesi Sözlü sunum, laboratuvar
14. Hafta Proje Sunumları Sözlü sunum, laboratuvar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 10
Projeler 1 15
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 40


ÖÇ-1I. Sistem düşüncesi kavramını anlayabilecektir.
ÖÇ-2II. Bir dinamik sistem içerisindeki nedensellik ilişkilerini, karşılıklı bağımlılıkları ve geri dönüşüm mekanizmalarını belirleyebilecektir.
ÖÇ-3III. Doğrusal olmayan dinamik sistemleri modelleyebilecektir.
ÖÇ-4IV. Dinamik system davranışlarını değerlendirip kıyaslayabilecek, gerçek hayattaki uygulamalar için politikalar üretebilecektir.
ÖÇ-5V. Dinamik sistemlerin analizi ve tasarım aracı olarak Stella yazılımını kullanabilecektir.
ÖÇ-6VI. Gerçek hayattaki problemlerini dinamik system tasarımı yöntemi ve grup çalışması ile çözebilecek, sonuçları yazılı ve sözlü olarak sunabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ-1: Yönetim süreçleri ve Yöneticilik konularında bilgi birikimi
PÇ-2PÇ-2: Mühendislik problemlerinin çözümü için gereken yöntem ve yetkinlikler ile ilgili bilgi birikimi ve uygulama becerisi
PÇ-3PÇ-3: Üretim ve hizmet sektörlerinin gelişen alanlarına yönelik bilgi birikimi
PÇ-4PÇ-4: Multi-disiplinli mühendislik ekiplerinde çalışabilme becerisi
PÇ-5PÇ-5: Akademik etik kuralları çerçevesinde bilimsel araştırma ve yayın yapma bilgisi ve tecrübesi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5
ÖÇ 1     
ÖÇ 2     
ÖÇ 3     
ÖÇ 4     
ÖÇ 5     
ÖÇ 6