Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Hizmet Tasarımı ve Yönetimi

Hizmet Tasarımı ve Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IEM0405 Hizmet Tasarımı ve Yönetimi 3/0/0 SA İngilizce 9
Dersin Amacı
 
Önemli derecede büyümesi nedeniyle hizmet endüstrisi modern dünyada öne çıkan sanayi sektörlerinden biri olmuştur. Bu ders, öğrencilere hizmet operasyonlarının özünü anlamak, hizmet operasyonlarına, dijital sistemlere ve müşteri deneyimlerine ağırlık vererek bir hizmet sürecinin performansını ve kalitesini arttırmanın yollarını belirlemek için gerekli teorik ve uygulamalı bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrenci merkezli olacak ve sınıf etkinlikleri ile zenginleştirilecektir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Fadime Üney Yüksektepe
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders Notları


-Tartışma

-Uygulama

-Sunumlar
Temel Kaynaklar -Johnston R., Clark G., Shulver M., Service Operations Management, Pearson
Diğer Kaynaklar -  Fitzsimmons J.A., Fitzsimmons M.J., Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, McGraw Hill


-  Ders notları

- Vaka analizleri

- Teknik ve resmi raporlar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse genel bakış ve giriş Anlatım, Tartışma
2. Hafta Hizmet ekonomisi ve modelleri Anlatım, Tartışma
3. Hafta Hizmet tasarım ve planlaması Anlatım, Tartışma
4. Hafta Hizmet sektörü Blueprint uygulaması Uygulama
5. Hafta Hizmet kalitesi ve Serqual yöntemi Anlatım, Tartışma ve Problem çözümü
6. Hafta Hizmet sektöründe kalite araçlarının kullanımı Anlatım, Problem çözümü
7. Hafta Müşteri deneyimi ve Müşteri Yolculuğu Haritası Anlatım, Tartışma
8. Hafta Müşteri Yolculuğu Harita uygulaması Uygulama
9. Hafta Hizmet operayonlarını ve bekleme hatlarını yönetme Anlatım, Tartışma
10. Hafta Hizmet sunumu Anlatım, Tartışma
11. Hafta İletişim: Hizmet etkileşiminin özü Anlatım, Tartışma
12. Hafta Dijital hizmetler ve kullanıcı deneyimi Anlatım, Tartışma
13. Hafta Hizmet sektöründe tedarik zinciri operasyonlarını yönetme Anlatım, Tartışma
14. Hafta Dönem projesi sunumları Sunumlar
15. Hafta Final haftası
16. Hafta Final haftası
17. Hafta Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 10
Projeler 1 25
Final 1 40


ÖÇ-1 Hizmet ekonomisini ve hizmet modellerini tanımlar
ÖÇ-2Hizmet tasarımını yapar ve servis süreci için hizmet planının nasıl uygulanacağını açıklar
ÖÇ-3Hizmet süreçlerini ve hizmetin insani yönünü açıklar.
ÖÇ-4Hizmet kalitesini şekillendiren faktörleri ve kalite araçları ile Servqual yöntemini nasıl uygulayacağını açıklar
ÖÇ-5Müşteri deneyimini tanımlar ve Müşteri Yolculuğu Haritasının nasıl oluşturulacağını açıklar
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ-1: Yönetim süreçleri ve Yöneticilik konularında bilgi birikimi
PÇ-2PÇ-2: Mühendislik problemlerinin çözümü için gereken yöntem ve yetkinlikler ile ilgili bilgi birikimi ve uygulama becerisi
PÇ-3PÇ-3: Üretim ve hizmet sektörlerinin gelişen alanlarına yönelik bilgi birikimi
PÇ-4PÇ-4: Multi-disiplinli mühendislik ekiplerinde çalışabilme becerisi
PÇ-5PÇ-5: Akademik etik kuralları çerçevesinde bilimsel araştırma ve yayın yapma bilgisi ve tecrübesi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5
ÖÇ 1     
ÖÇ 2     
ÖÇ 3     
ÖÇ 4     
ÖÇ 5