Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Pazarlama Mühendisliği

Pazarlama Mühendisliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IEM0504 Pazarlama Mühendisliği 3/0/0 SA İngilizce 9
Dersin Amacı
Geleneksel pazarlama yönetimi ile 4.0 endüstri devriminin beraberinde getirmiş olduğu modern pazarlama kavramlarının birlikte uyumlu bir şekilde ne şekilde çalışmaları gerektiğini dersi alan öğrencilere öğretebilmektir. Ayrıca,  bilişim teknolojisinin bilgi birikimleri sayesinde yöneticilere doğru eylem planlarını almalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar İyi derece İngilizce bilmek
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr. Üyesi İ.Ethem Tarhan
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Pazarlama mühendisliği ile ilgili bilimsel akademik makalelelrin öğrencilerle paylaşılması, dersi yürüten öğretim üyesinin ders notları ve konu ile ilgili önerilen ders kitaplarıdır.
Temel Kaynaklar -Öğretim üyesinin ders notları ve bilimsel makaleler
Diğer Kaynaklar Öğretim üyesinin sunun slaytları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama mühendisliğine giriş Öğretim üyesinin ders notları, bilimsel makaleler ve sunum slaytları
2. Hafta Pazarlama problemlerinin çözümünde örnek teşkil edecek vaka çalışmaları "
3. Hafta Pazarlama mühendisliğinin yönetim aşamaları "
4. Hafta Pazarlama mühendisliğinin beraberinde getirmiş olduğu güncel hukuki durumlar "
5. Hafta Güncel pazarlama mühendisliğinin kullanmakta olduğu programlar "
6. Hafta Pazarlama mühendisliğinde bilişim endüstrisinin yeri ve önemi 1
7. Hafta Veri- madenciliğinin pazarlama stratejilerini oluşturmaktaki yeri ve önemi "
8. Hafta Ara dönem sınavı
9. Hafta Küresel ekonomide bilişim endüstrisinin yeri ve önemi Bilimsel makaleler, ders notları
10. Hafta Geleneksel pazarlama kavramları "
11. Hafta Dijital pazarlama "
12. Hafta Piyasa hayat seyri "
13. Hafta Dönem projesi sunumları "
14. Hafta Bilişim endüstrisinde faaliyet gösteren bir işletmeye teknik gezi
15. Hafta Dersin öğretim üyesi tarafından özetlenmesi ve yorumlanması Öğretim üyesinin ders notları
16. Hafta Dönem sonu projelerinin teslimi
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 0
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Projeler 1 20
Derse Devam / Katılım 1 0
Staj 1 0
1 0
Final 1 40


ÖÇ-1Dijital pazarlama yöntemlerine hakim olmaktır.
ÖÇ-2Pazarlama mühendisliğinin beraberinde getirmiş olduğu yeni hukuki durum ve uygulamaları öğrencilere öğretmektir.
ÖÇ-3Veri- madenciliği sayesinde pazarlama stratejilerini oluşturmak.
ÖÇ-4Güncel pazarlama mühendisliği ile ilgili vakaları analiz edebilme becerisini öğrencilere öğretmek.
ÖÇ-5Bilişim teknolojisinin uygulamakta olduğu güncel pazarlama mühendisliği ile ilgili yeni programların kullanımlarını öğrencilere öğretmektir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ-1: Yönetim süreçleri ve Yöneticilik konularında bilgi birikimi
PÇ-2PÇ-2: Mühendislik problemlerinin çözümü için gereken yöntem ve yetkinlikler ile ilgili bilgi birikimi ve uygulama becerisi
PÇ-3PÇ-3: Üretim ve hizmet sektörlerinin gelişen alanlarına yönelik bilgi birikimi
PÇ-4PÇ-4: Multi-disiplinli mühendislik ekiplerinde çalışabilme becerisi
PÇ-5PÇ-5: Akademik etik kuralları çerçevesinde bilimsel araştırma ve yayın yapma bilgisi ve tecrübesi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5
ÖÇ 1     
ÖÇ 2     
ÖÇ 3     
ÖÇ 4     
ÖÇ 5