Doğrusal sistemler, Doğrusal olmayan sistemler, Geribesleme ile doğrusallaştırma, Faz düzlemi yöntemi, Lyapunov yöntemi, Kararlılık analizi, Kayan kipli kontrol, Giriş-çıkış kararlılığı, Doğrusal olmayan sistemlerin, kontrol tasarımı, Doğrusal olmayan sistemlerin kontrol tasarımı, Durum denklemleri, Matlab ile doğrusal olmayan sistem incelenmesi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mehmet Oruç Bilgiç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 20:30 CATS Uzaktan
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 10:00-12:00,2D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Uzaktan
Temel Kaynaklar
J. E. Slotine, W. Li, Applied nonlinear control, Englewood Cliffs, NJ: Prentice hall, 1991.
Diğer Kaynaklar
1) H. K. Khalil, Nonlinear Systems, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 3rd edition, 2002.
2) H. J. Marquez, Nonlinear control systems: analysis and design, Hoboken: Wiley-Interscience, 2003.
Doğrusal olmayan ve Doğrusal sistemlerin karşılaştırmasını yapabilir.
ÖÇ-2
Doğrusal olmayan kontrol yöntemlerinin, doğrusal olanlara göre avantajlarını açıklar.
ÖÇ-3
Doğrusal olmayan sistemlerin kontrolü için Lyapunov tabanlı kararlılık analizlerini yapar.
ÖÇ-4
Geri beslemeli doğrusallaştırmayı ve kayan-kipli kontrol yöntemlerini uygular.
ÖÇ-5
Nonlineer sistemlerin MATLAB/Simulink benzetimlerini yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
PÇ-2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-3
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-4
Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-5
Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-6
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-7
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-9
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-10
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.