Katılımcılara lisansüstü öğrenim süresince faydalı olacak temel bilgiyi kazandırmak; bilim ve bilimsel araştırma süreçlerini ve kavramlarını sırası ile tanıtmak, sistem, işleyiş, veri toplama, analiz etme, yazım, yayın ve sunum teknikleri gibi ders ve tez aşaması sırasında yürütülecek çalışmalara temel oluşturmak.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Dersler
-Okumalar
-Tartismalar
-Gösteriler
-Sunumlar
Temel Kaynaklar
Bilimsel Araştıma Yöntemleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı, içerik ve değerlendirme yöntemleri.
Sözlü ve yazılı anlatım.
2. Hafta
Temel Kavram ve Tanımlar; Bilimin tanımı, amaç ve gereği, bilgi, bilimsel yöntem ve sınıflandırma.
Sözlü ve yazılı anlatım.
3. Hafta
Bilim Sistemi; Bilim sisteminin işleyiş ve öğeleri, sorunlar, kavramlar, yasa ve kuramlar.
Sözlü ve yazılı anlatım.
4. Hafta
Bilimsel Araştırma ve Araştırmacı; Bilimsel Araştırma ve özellikleri, bilimsel araştırma türleri, bilim insanının ve araştırmacının özellikleri.
Sözlü ve yazılı anlatım.
5. Hafta
Bilimsel Araştırma Süreci; Araştırma konusunun belirlenmesi, Literatür taraması ve incelenmesi, etkili faktörler.
Sözlü ve yazılı anlatım.
6. Hafta
Bilimsel Araştırma Süreci; Varsayım kurulması, araştırma yöntem ve tekniğinin belirlenmesi,.
Sözlü ve yazılı anlatım.
7. Hafta
Bilimsel Araştırma Süreci; Araştırmanın gerçekleştirilmesi, Planlama ve projelendirme, Varsayımın denetlenmesi, yorumlama ve sonuç çıkarma
Sözlü ve yazılı anlatım.
8. Hafta
Veri Toplama; Veri türleri ve kaynakları, veri toplama toplama yöntemlerine giriş, Örnekleme, deney.
Sözlü ve yazılı anlatım.
9. Hafta
Veri Toplama; veri toplama yöntemleri, gözlem, anket, görüşme, alan çalışması ve belgesel kaynak taraması, ölçme, ölçek ve hata türleri, veri toplamada güvenilirlik ve geçerlilik
Yazım ve Yayın Tekniği;Bilimsel yayının özellikleri, türleri ve hazırlanması
Sözlü ve yazılı anlatım.
12. Hafta
Bilimsel Etik; Bilimsel etik kuralları, bilim insanının sorumlulukları, bilimde etik dışı davranışlar ve önlenmesi, sonuç ve yaptırımlar.
Sözlü ve yazılı anlatım.
13. Hafta
Proje/ödev sunumları.
Öğrenci sunumları
14. Hafta
Proje/ödev sunumları.
Öğrenci sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
40
Final
1
40
ÖÇ-1
Katılımcılar bilim sistemi ve süreci, ilgili kavramları bilir.
ÖÇ-2
Katılımcılar literatür taraması, hipotez kurulması, araştırma yönteminin belirlenmesi yanında araştırmacının sorumluluklarını bilir.
ÖÇ-3
Katılımcılar örnekleme, deneyleme, gözlem, görüşme ve alan çalışması gibi çeşitli veri toplama tekniğini bilir.
ÖÇ-4
Katılımcılar çizelge, istatistik, parametrik ve parametrik olmayan yöntemleri kullanarak veri üzerinde analiz yapabilir.
ÖÇ-5
Katılımcılar yazım ve yayın tekniklerini bilir ve uygular.
ÖÇ-6
Katılımcılar bilimsel etik kurallarını ve araştırmacının sorumluluklarını, aynı zamanda etik dışı davranışların doğuracağı sonuçları bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
PÇ-2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-3
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-4
Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-5
Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-6
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-7
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-9
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-10
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.