Dersin amacı, öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yedi ders ve bir seminer dersini tamamlamış olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Haftalık toplantılara katılım
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Oruç Bilgiç
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 16:00 Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Randevu alarak hafta içi mesai saatlerinde her zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Tartışma, sunum ve ara raporlar.
Temel Kaynaklar
Elektronik Kaynaklar: Web of Science Scopus IEEL / IEE Electronic Library
Diğer Kaynaklar
Mohan, N.; Undeland, T.M.; Robbins, W.P. Power Electronics. John Wiley, 1995. ISBN:0-471-58408-8
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Literatür tarama
Sunum
2. Hafta
Literatür tarama
Sunum
3. Hafta
Literatür tarama
Sunum
4. Hafta
Araştırma
Tartışma
5. Hafta
Araştırma
Tartışma
6. Hafta
Araştırma
Tartışma
7. Hafta
Tez ara raporu
Rapor
8. Hafta
Araştırma
Tartışma
9. Hafta
Araştırma
Tartışma
10. Hafta
Araştırma
Tartışma
11. Hafta
Araştırma
Tartışma
12. Hafta
Araştırma
Tartışma
13. Hafta
Araştırma
Tartışma
14. Hafta
Tez taslağı
Rapor
15. Hafta
Tez teslimi
Rapor
16. Hafta
Tez sunumu
Sunum
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Çalışma alanındaki bilgilere erişir
ÖÇ-2
Çalışma alanındaki konularda bilimsel araştırma yapar
ÖÇ-3
Çalışma alanındaki bilgiyi derler
ÖÇ-4
Elde ettiği bilgileri değerlendirir
ÖÇ-5
Elde ettiği bilgileri yorumlar
Program Çıktıları
PÇ-1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
PÇ-2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-3
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-4
Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-5
Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-6
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-7
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-9
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-10
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.