Dersin amacı, Yarıiletkenlerin anahtar olarak kullanılması ile elektriksel gücün bir formdan başka bir forma dönüştürülmesine yarayan devrelerin analizi ve tasarımıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Oruç BİLGİÇ
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 14:00-17:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 14:00-16:00 2D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüz yüze
Temel Kaynaklar
1) Ned Mohan; Power Electronics, John Wiley
Diğer Kaynaklar
1) Ned Mohan, Tore M. Undeland, William P. Robbins; Power Electronics, John Wiley
2) Richard G. Hoft; Semiconductor Power Electronics, Van Nostran
3) Kassakian John G., Schlecht Martin F., Verghese George C.: Principles of Power Electronics, Addison-Wesley
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Anahtarlamalı güç dönüştürücülerinin temel özellikleri
Yüz yüze
2. Hafta
Temel kurallar
Yüz yüze
3. Hafta
Anahtarlamalı dönüştürücülerin topolojileri
Yüz yüze
4. Hafta
Buck ve Boost Dönüştürücüler
Yüz yüze
5. Hafta
Buck-Boost Dönüştürücü
Yüz yüze
6. Hafta
Transformatör: Fiziksel yapısı ve modelleme
Yüz yüze
7. Hafta
Flyback Konvertör
Yüz yüze
8. Hafta
Cuk Konvertör
Yüz yüze
9. Hafta
Anahtarlamalı dönüştürücülerin dinamiği
Yüz yüze
10. Hafta
Anahtarlamalı dönüştürücülerin dinamiği
Yüz yüze
11. Hafta
DC-AC dönüştürücüler
Yüz yüze
12. Hafta
Harmonikler
Yüz yüze
13. Hafta
Harmonklerin azaltılması
Yüz yüze
14. Hafta
Bir güncel makalenin incelenmesi
Yüz yüze
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
10
30
Derse Devam / Katılım
14
20
Defter
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Anahtarlamalı güç dönüştürücülerinin analizini yapabilmek.
ÖÇ-2
Anahtarlamalı güç dönüştürücülerinin tasarımını yapabilmek.
ÖÇ-3
Anahtarlamalı Güç Dönüştürücülerinin simülasyonunu yapabilmek.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
PÇ-2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-3
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-4
Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-5
Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-6
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-7
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-9
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-10
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.