Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme (İngilizce) Tezli
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme (İngilizce) Tezli Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES AND PUBLICATION ETHICS

SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES AND PUBLICATION ETHICS

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUSYL1004 1 SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES AND PUBLICATION ETHICS 3/0/0 Z ENGLISH 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Sosyal Bilimlerde araştırma  yapmak için gerekli olan temel kavram ve yöntemleri tanıtmak ve beraberinde bilimsel bir araştırma yapmak için öğrencilerin analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Ayrıca sorgulamai anlama, teşhis etme, düşünme, kendini sözlü ve/veya yazılı bir şekilde ifade etme konusundaki becerilerin geliştirilmesi bu dersin diğer bir amacını oluşturmaktadır. Bütün bunların yanında bir araştırma önerisinden saha çalışmasına varan bilimsel araştırma sürecini yakından tanımları ve ders deneyimlerini tez çalışmalarına aktarmaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 19:00-21:50, Ataköy 3. Kat B Kor. Derslik 1
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Kemal Özkan Yılmaz - BK B-8/4, Çarşamba 12:00-14:00; Perşembe 11:00-13:30; Randevu ile Online
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı,tartışma,okuma , bireysel/grup sunumları.
Temel Kaynaklar
1. W. Lawrence Neuman (2014) “Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches”. Pearson New International Edition (7th ed.). Pearson.
2. Uma Sekaran and Roger  Bougie (2016) “Research Methods  for Business: A Skill Building Approach” (7th ed.) Wiley. ISBN: 9781119165552 (pbk) ISBN: 9781119266846 (ebk)
3. William G. Zikmund, Barry J. Babin, Jon C. Carr and Mitch Griffin (2012) “Business Research Methods”. (9th ed.) South-Western Cengage Learning.
4.  Hair Jr, J. F., Page, M., & Brunsveld, N. (2019). Essentials of business research methods. Routledge.
 

 
Diğer Kaynaklar - Haftalık konulara ilişkin bilimsel yayınlar.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve derse oryantasyon Ders anlatımı ve tartışma
2. Hafta Neden bilimsel araştırma yaparız? Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
3. Hafta Sosyal bilimlerde temel araştırma çeşitleri nelerdir? Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
4. Hafta Teori ve Sosyal Bilimlerde Araştırma Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
5. Hafta Literatür(Yazın taraması) nedir ve araştırmacılar literatür taraması yaparken nasıl bir yaklaşım benimsemelidir? Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
6. Hafta Bilimsel araştırma tasarımı stratejileri: Bir bilimsel araştırma nasıl dizayn edilir ve araştırma dizaynı bileşenleri nelerdir? Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
7. Hafta Kalitatif ve Kantitatif ölçüm ve temel farkları Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
8. Hafta Vize sınavı Sınav
9. Hafta Vize sınavı Sınav
10. Hafta Kalitatif ve Kantitatif örnekleme yöntemleri Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
11. Hafta Veri toplama yöntemleri ve veri analizi (Kantitatif & Kalitatif) Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
12. Hafta Bilimsel araştırma raporu oluşturma prensipleri Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
13. Hafta Proje/Tez önerisi Yazımında dikkat edilmesi gerekenler Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
14. Hafta Proje önerisi sunumları Sunum ve değerlendirme
15. Hafta Final sınavı Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta Final sınavı Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta Final sınavı Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60


ÖÇ-1Bilimsel bir araştırmaya neden ihtiyaç duyulduğunu kavrayabilecektir.
ÖÇ-2Bilimsel araştırmanın gerekli veya değerli olduğu durumları tespit edebilecektir.
ÖÇ-3Herhangi bir araştırma merakını yapısal ve anlaşılır bir biçimde bir araştırma önerisi olarak hazırlayabilecektir.
ÖÇ-4Araştırma sorularını ve bu soruları cevaplamaya yönelik çabalardan biri olan hipotez(leri) oluşturabilecektir.
ÖÇ-5Kantitatif (nicel) ve Kalitatif (nitel) araştırma dizaynlarının temel , ayırt edici yönlerini anlayabilecektir.
ÖÇ-6Araştırma sorularını dikkate alarak uygun araştırma yöntemini belirleyebilecek ve uygulayabilecektir.
ÖÇ-7Uygun analiz tekniğini belirleyip, analiz yapabilecek ve sonuçları yorumlayabilecektir.
ÖÇ-8Araştırma çıktılarını farklı formlarda (yazılı ve/veya sözlü) sunabilecektir.
ÖÇ-9Diğer araştırmacılar tarafından ortaya konulmuş çalışmaları bilimsel bir çerçevede yorumlayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5