Ders, stratejik yönetimin değerini ve sürecini vurgular. Öğrencileri yeni konuya alıştırmaya ek olarak, öğrencilerden önceki öğrenmelerini organizasyonlarda stratejik karar alma sürecine entegre etmeleri ve uygulamaları beklenir. Stratejik Yönetim dersi, bir organizasyonun vizyonunu, misyonunu keşfetmek, organizasyonel ve çevresel analiz ilkelerini, tekniklerini ve modellerini incelemek, etkili stratejik liderliğin gelişimi için kurumsal yönetişim ve iş etiği gibi strateji formülasyonu ve uygulamasının teorisini ve uygulamasını tartışmak için tasarlanmıştır. .
Ön Koşullar
...
Eş Koşullar
...
Özel Koşullar
İngilizce dili gereklidir.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Evren Ayrancı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 18.00-20.50 Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
online
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Strategic Management and Competitive Advantage: Concepts and Cases
Jay B. Barney and William Hesterly
Pearson, Prentice Hall, Global Edition
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Strateji ve Stratejik Yönetim Süreci Nedir?
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bir Firmanın Dış Ortamının Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Bir Firmanın Dahili Yeteneklerini Değerlendirme
Sözlü anlatım
4. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Maliyet Liderliği
Sözlü anlatım
5. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Ürün Farklılaştırma
Sözlü anlatım
6. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Ürün Farklılaştırma
Sözlü anlatım
7. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Esneklik ve Gerçek Seçenekler
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Gizli Anlaşma
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kurumsal Stratejiler - Dikey Entegrasyon
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kurumsal Stratejiler - Kurumsal Çeşitlendirme
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kurumsal Stratejiler - Kurumsal Çeşitlendirmeyi Uygulamak İçin Organize Etme
Sunum
13. Hafta
Kurumsal Stratejiler - Stratejik Ortaklıklar
Sunum
14. Hafta
Kurumsal Stratejiler - Birleşme ve Devralmalar
Sunum
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Stratejik yönetimde temel faaliyetleri tanımlayan stratejik yönetim sürecinin pratik ve bütünleştirici modelini açıklar.
ÖÇ-2
Strateji ve stratejik planlar oluşturmada bilgi ve yeteneklerini gösterir.
ÖÇ-3
Bir şirketin stratejisinin değiştirilmesi ve geliştirilmesi için öneriler geliştirmek.
ÖÇ-4
Dinamik küresel iş ortamı ile mücadelede rekabet durumunu ve stratejik ikilemi hızla değişen pazar eğilimleri ve teknolojik ilerleme açısından analiz eder.
ÖÇ-5
Yöneticilerin iş, endüstri ve kültürel farklılıkların doğasına dayalı stratejileri uygulama ve değerlendirmede karşılaştığı zorlukları değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2
Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3
Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4
Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5
Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.