İlgili ders kapsamında yönetim organizasyon, pazarlama, satış, üretim yönetimi, finans ve muhasebe alanlarında karşılaşılabilecek verilerin yapılarının tanımlanması, ilgilenilen verilerin birinci kaynaklardan toplanması, elde edilen veya toplanan verilerin düzenlenmesi, betimlenmesi ve araştırma amacına uygun biçimde analizi anlatılacaktır. Öğrenilecek istatistiksel analiz ve modelleme teknikleri sayesinde, SPSS, MPlus ve Eviews paket programları da kullanılarak, öğrencilerin bir işletmede ortaya çıkabilecek problemleri istatistiksel olarak inceleyebilmeleri, belirlenen problemler için analitik çözümler üretebilmeleri, gelecek dönemler için öngörümleme yapabilmeleri ve sebep sonuç ilişkileri kurarak bir işletmede daha yüksek verim elde etme önerileri sunabilmeleri beklenmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 10:00-16:00 Basın Ekspres Yerleşkesi A Blok 704
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, problem çözümü, tartışma ve proje
Temel Kaynaklar
Maxwell, S. E., & Delaney, H. D. (2004). Designing experiments and analyzing data: A model comparison perspective (2nd ed.). Mahwah, NJ, US: Lawrence Erlbaum Associates Publishers
Fernandes, Marcelo. (2009). Statistics for Business and Economics.
Statistics for Business & Economics, Revised 13th Edition by David R. Anderson; Dennis J. Sweeney; Thomas A. Williams and Publisher Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar
SPSS, Eviews, Mplus
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Araştırma ve Veri Analizi nedir? Veri analizi için uygun yöntemin seçimi
Ders Anlatımı
2. Hafta
Betimleyici İstatistikler
Ders Anlatımı
3. Hafta
Hipotez testleri, parametrik test yöntemleri
Ders Anlatımı
4. Hafta
Hipotez testleri, parametrik test yöntemleri
Ders Anlatımı
5. Hafta
Parametrik olmayan analiz yöntemleri
Ders Anlatımı
6. Hafta
İlişki analizi
Ders Anlatımı
7. Hafta
İlişki analizi
Ders Anlatımı
8. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
9. Hafta
Çok değişkenli analiz yöntemleri
Ders Anlatımı
10. Hafta
Çok değişkenli analiz yöntemleri
Ders Anlatımı
11. Hafta
SPSS Uygulamaları
Uygulama
12. Hafta
SPSS Uygulamaları
Uygulama
13. Hafta
Eviews Uygulamaları
Uygulama
14. Hafta
Mplus Uygulamarı
Uygulama
15. Hafta
Mplus Uygulamarı
Uygulama
16. Hafta
Final Sınavları
Sınav
17. Hafta
Final Sınavları
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Veri elde edebilmek, veriyi analize hazır hale getirebilmek ve veri analizi yapabilmek için bilgisayar araçlarını kullanabilecektir
ÖÇ-2
Veri görselleştirme ve veri analizi için istatistiksel yöntemleri kullanabilecektir
ÖÇ-3
Verilerden anlam çıkarmak ve tahmin yapmak için istatistiksel ve sayısal yöntemleri kullanabilecektir
ÖÇ-4
İstatistik alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir
Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2
Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3
Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4
Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5
Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.