Bu ders tüketici davranışı çalışmalarına bir giriş sağlar ve öğrencilere alanın teorik ve pratik yönlerini tanıtır. Tüketici davranışının genişliğini gösterir ve hayatımıza dokunmanın birçok yolunu vurgular. Ayrıca, akademik bir disiplin olarak tüketici davranışında mevcut olan kavramlar arasındaki farklı ilişkileri anlamak için kullanılabilecek yapısal çerçeveyi de inceler. Derste ayrıca tüketici karar verme süreçlerinin sıralı sürecini - problem tanıma, bilgi arama, değerlendirme, seçim ve karar sonrası süreçleri de incelenmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
- Noel, H. (2009). Consumer Behaviour. London: AVA Publishing.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is consumer behaviour?
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
What is consumer behaviour?
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
What is consumer behaviour?
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Ethnic, religious and group influences
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Ethnic, religious and group influences
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Class, age and gender influences
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Class, age and gender influences
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Arasınav
Arasınav
10. Hafta
Consumer motivation, perception and attitude
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Consumer knowledge and memory
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Consumer knowledge and memory
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
The consumer as a decision maker
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
The consumer as a decision maker
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, tüketici davranışını etkileyen ve şekillendiren faktörleri tanımlar ve açıklar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, tüketici davranışı bilgisinin pazarlamaya nasıl uygulanabileceğini gösterir.
ÖÇ-3
Öğrenciler, tüketici davranışı araştırmalarının nasıl yapıldığını ve pratik bilgiye nasıl dönüştürüldüğünü anlarlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, tüketici davranışı kavramları ve uygulamaları hakkında eleştirel, bağımsız ve yaratıcı düşünmeyi öğrenirler.
ÖÇ-5
Öğrenciler, pazarlamacıların tüketici davranışları bilgisini pazarlama stratejilerinde nasıl kullandıklarına dair örnekleri tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2
Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3
Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4
Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5
Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.