Ders kapsamında bir pazarlama araştırması tasarlanırken izlenmesi gereken basamaklar ele alınacaktır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin yüksek lisans proje, makale ve yüksek lisans tezlerinin uygulama bölümlerini tasarlayıp yürütebilecek becerileri kazanmış olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
İNGİLİZCE YETERLİLİĞİ.
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Çağla ARIKER, Basınekspres Kampüsü, B8-6, Çarşamba 13:00-15:00
Pazarlama alanında yapılmış diğer akademik çalışmalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Araştırmalarına Giriş
Konu anlatımı
2. Hafta
Literatür Taramasının Temelleri
Konu anlatımı
3. Hafta
Literatür Taramasının Temelleri: Örnek makalelerin incelenmesi
Sınıf içi uygulama
4. Hafta
Literatür Taramasının Temelleri: Örnek makalelerin incelenmes
Sınıf içi uygulama
5. Hafta
Araştırma Tasarımı: Konu Belirleme
Konu anlatımı
6. Hafta
Araştırma Tasarımı: Model ve Hipotez Geliştirme
Konu anlatımı
7. Hafta
Vize
Sınav
8. Hafta
Araştırma Tasarımı: Örnekleme Yöntemleri
Konu anlatımı
9. Hafta
Araştırma Tasarımı: Veri Toplama Yöntemleri
Konu anlatımı
10. Hafta
Araştırma Tasarımı: Ölçekler, Geçerlilik ve Güvenilirlik
Konu anlatımı
11. Hafta
Araştırma Tasarımı: Veri Analizi Yöntemleri
Konu anlatımı
12. Hafta
Araştırma Tasarımı: Analiz Çıktılarının Yorumlanması
Konu anlatımı
13. Hafta
Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları
Sunum ve tartışma
14. Hafta
Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları
Sunum ve tartışma
15. Hafta
Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları
Sunum ve tartışma
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci akademik bir pazarlama araştırmasını tasarlama yetkinliğini edinir.
ÖÇ-2
Pazarlama makalelerini yorumlayabilecek bilgiye sahip olur.
ÖÇ-3
Literatürle bağlantılı olarak doğru hipotez kuracak yeterliliği edinir.
ÖÇ-4
Veri toplama araç ve yöntemlerini bilir ve kullanır.
ÖÇ-5
İstatistiki analizlerin çıktılarını yorumlayacak yeterliliğe sahip olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2
Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3
Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4
Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5
Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.