Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme (İngilizce) Tezli
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKETING RESEARCH

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUSYL0023 MARKETING RESEARCH 3/0/0 SA ENGLISH 6
Dersin Amacı
Ders kapsamında bir pazarlama araştırması tasarlanırken izlenmesi gereken basamaklar ele alınacaktır.  Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin yüksek lisans proje, makale ve yüksek lisans tezlerinin uygulama bölümlerini tasarlayıp yürütebilecek becerileri kazanmış olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar İNGİLİZCE YETERLİLİĞİ.
Öğretim Üyeleri Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Çağla ARIKER, Basınekspres Kampüsü, B8-6, Çarşamba 13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Dersler, ders notları, sınıf içi tartışmalar.

Temel Kaynaklar -
Gegez, Ercan, Pazarlama Araştırmaları, 5. Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul.                                       Hair, Joseph, F., Essentials of Marketing Research, McGraw-Hill Edition, 2012.
Diğer Kaynaklar -
Pazarlama alanında yapılmış diğer akademik çalışmalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Araştırmalarına Giriş Konu anlatımı
2. Hafta Literatür Taramasının Temelleri Konu anlatımı
3. Hafta Literatür Taramasının Temelleri: Örnek makalelerin incelenmesi Sınıf içi uygulama
4. Hafta Literatür Taramasının Temelleri: Örnek makalelerin incelenmes Sınıf içi uygulama
5. Hafta Araştırma Tasarımı: Konu Belirleme Konu anlatımı
6. Hafta Araştırma Tasarımı: Model ve Hipotez Geliştirme Konu anlatımı
7. Hafta Vize Sınav
8. Hafta Araştırma Tasarımı: Örnekleme Yöntemleri Konu anlatımı
9. Hafta Araştırma Tasarımı: Veri Toplama Yöntemleri Konu anlatımı
10. Hafta Araştırma Tasarımı: Ölçekler, Geçerlilik ve Güvenilirlik Konu anlatımı
11. Hafta Araştırma Tasarımı: Veri Analizi Yöntemleri Konu anlatımı
12. Hafta Araştırma Tasarımı: Analiz Çıktılarının Yorumlanması Konu anlatımı
13. Hafta Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları Sunum ve tartışma
14. Hafta Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları Sunum ve tartışma
15. Hafta Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları Sunum ve tartışma
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenci akademik bir pazarlama araştırmasını tasarlama yetkinliğini edinir.
ÖÇ-2Pazarlama makalelerini yorumlayabilecek bilgiye sahip olur.
ÖÇ-3 Literatürle bağlantılı olarak doğru hipotez kuracak yeterliliği edinir.
ÖÇ-4Veri toplama araç ve yöntemlerini bilir ve kullanır.
ÖÇ-5İstatistiki analizlerin çıktılarını yorumlayacak yeterliliğe sahip olur.
Program Çıktıları
PÇ-1Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5