Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin bir işletmenin sosyal medya hesaplarını doğru ve etkin yönetmek konusunda beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
İngilizce yeterlililiği.
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Çağla ARIKER, Basınekspres Kampüsü, B8-6, Çarşamba 13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersler, ders notları, sınıf içi tartışmalar.
Temel Kaynaklar
Gökşin, Emre, Dijital Pazarlama Temelleri, 3. Baskı, Abaküs Yayınları, İstanbul.
Stratten, Scott, Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler, Mediacat, 2012, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-
Pazarlama alanında sosyal medyanın kullanımına ilişkin güncel haberler ve akademik çalışmalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sosyal medyada pazarlama yönetimine giriş
Konu anlatımı ve tartışma
2. Hafta
Geleneksel pazarlama sosyal medya pazarlamasının karşılaştırılması
Konu anlatımı ve tartışma
3. Hafta
Sosyal medyada içerik yönetimi
Konu anlatımı ve tartışma
4. Hafta
Sosyal medya ve gelenksel pazarlama kanallarının entegrasyonu
Konu anlatımı ve tartışma
5. Hafta
Facebook ve İletişim Amaçlı Kullanımı
Konu anlatımı ve tartışma
6. Hafta
Facebook Üzerinden Satış
Konu anlatımı ve tartışma
7. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
8. Hafta
Twitter ve İletişim Amaçlı Kullanımı
Konu anlatımı ve tartışma
9. Hafta
Instagram ve İletişim Amaçlı Kullanımı
Konu anlatımı ve tartışma
10. Hafta
Instagram Mağazaları
Konu anlatımı ve tartışma
11. Hafta
Youtube ve İletişim Amaçlı Kullanımı
Konu anlatımı ve tartışma
12. Hafta
Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi - 1
Konu anlatımı ve tartışma
13. Hafta
Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi - 2
Konu anlatımı ve tartışma
14. Hafta
Örnek Uygulamaların Sunulması
Öğrenci Sunumları
15. Hafta
Örnek Uygulamaların Sunulması
Öğrenci Sunumları
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci bir işletmenin sosyal medya hesaplarını pazarlama bakış açısıya yönetebilecek yeterliliğe sahip olur.
ÖÇ-2
Öğrenci işletmenin geleneksel pazarlama kanalları ile sosyal medya kanallarının entegrasyonunu sağlayacak beceriye sahip olur.
ÖÇ-3
İçerik pazarlamasının temellerine hakim olunur.
ÖÇ-4
Sosyal medya kanallarının iletişim ve satış amaçlı kullanımında yeterlilik elde edilir.
ÖÇ-5
Sosyal medyada müşteri ilişkileri yönetiminin temelleri öğrenilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2
Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3
Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4
Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5
Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.