Organizasyonel ortamdaki performansın kilit yönlerini bireysel, grup ve organizasyonel seviyelerde sağlamak. Tabii ayrıca, bu yönlerin birleşimini ve iş getirilerini en üst düzeye çıkarmak için performans yönetimini kullanmanın yolunu da vurgulamaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Sunum, Vaka analizleri
Temel Kaynaklar
· COŞKUN Ali, Stratejik Performans Yönetimi Ve Performans Karnesi, İst., Literatür Yay., 2007.
· SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa, Alfa Aktüel Yay., 2005.
· BECKER, B., HUSELID, M., ULRICH, D., The HR Scorecard, Linking People, Strategy and Performance, HBS publ., 2001.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Organizasyonel yapıya bağlı olarak daha etkin performans yönetim sistemi oluşturmak
Power Point Sunumu
2. Hafta
Performans yönetim sisteminin amaçları
Power Point Sunumu
3. Hafta
Dengeli Skor Kartı
Power Point Sunumu
4. Hafta
Sistem ve çalışan motivasyonu arasındaki bağlantı
Power Point Sunumu
5. Hafta
Performans planlama, performans standartları ve stratejik yönlendirme
Power Point Sunumu
6. Hafta
Performans ölçümleri, performans modelleri, PMS'dekizorluklar
Power Point Sunumu
7. Hafta
İş değerlendirme ve performans değerlendirme sistemi
Power Point Sunumu
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Çalışan değerlendirme sistemleri
Power Point Sunumu
10. Hafta
Yetkinlikler, temel yetkinlikler, kişisel yetkinlikler ve liderlik yetkinlikleri
Power Point Sunumu
11. Hafta
Performans değerlendirme yöntemleri, Mutlak standartlar, sıralama sistemi, faktör karşılaştırması
Performans değerlendirmelerini ve iyileştirmelerini bozabilecek faktörler
Power Point Sunumu
15. Hafta
Tekrar
Power Point Sunumu
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Performans ölçme tekniklerini öğretmek
ÖÇ-2
Çalışan performansının nasıl değerlendirileceğine ilişkin teknikler sağlamak
ÖÇ-3
Performansla ilgili temel kavramları sağlamak
Program Çıktıları
PÇ-1
Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2
Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3
Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4
Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5
Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.