Bu ders, bir pazarlama stratejisi geliştirme ve seçilen stratejiyi gerçekleştirmek için en uygun pazarlama karmasını tasarlama sürecine odaklanan, stratejik bir pazarlama yönetimi perspektifi sunar. Spesifik olarak bu dersin amacı:
- Pazarlama stratejisinin temel öğelerini tanıtmak,
- Problem analizi ve eylem planlaması için sağlam bir çerçeve sunmak,
- Öğrencinin liderlik, analitik ve iletişim becerilerini geliştirmektir.
Ön Koşullar
İyi seviye İngilizce Bilgisi
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 18:00-20:50, Ataköy Kampüsü 1C-15
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Kemal Özkan Yılmaz, Salı 11:30-13:30, Basın Ekspress B Blok 8-4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı, sunum, müzakere, örnek vaka analizleri
Temel Kaynaklar
- Philip Kotler & Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management, Pearson, Global Edition 15.
Diğer Kaynaklar
- Akademik makaleler, güncel vaka analizleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
2. Hafta
Stratejik Pazarlama Planlaması
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
3. Hafta
Stratejik Analiz ve Pazar Fırsatları
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
4. Hafta
Sektör ve Rekabet Analizi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
5. Hafta
Müşteri Analizi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
6. Hafta
Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
7. Hafta
Vize Haftası
Vize haftası
8. Hafta
Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
9. Hafta
Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
10. Hafta
Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
11. Hafta
Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
12. Hafta
Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
13. Hafta
Stratejilerin Uygulanması ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
14. Hafta
Stratejik Kontrol Ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bu dersin sonunda öğrenciler, pazarlama stratejileri geliştirebilecek.
ÖÇ-2
Bir şirketin faaliyet gösterdiği ortamı anlayabilecek, fırsatları ve tehditleri belirleyebilecek.
ÖÇ-3
Pazarlama problemlerini tanımlayabilecek ve çözebilecek.
ÖÇ-4
Pazarlama karması stratejileri ve eyleme geçirilebilir pazarlama planları geliştirebileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9
Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10
Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.