Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme (İngilizce) Tezsiz
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


STRATEGIC MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUSYL2004 2 STRATEGIC MARKETING 3/0/0 Z ENGLISH 6
Dersin Amacı
Bu ders, bir pazarlama stratejisi geliştirme ve seçilen stratejiyi gerçekleştirmek için en uygun pazarlama karmasını tasarlama sürecine odaklanan, stratejik bir pazarlama yönetimi perspektifi sunar. Spesifik olarak bu dersin amacı:

- Pazarlama stratejisinin temel öğelerini tanıtmak,

- Problem analizi ve eylem planlaması için sağlam bir çerçeve sunmak,

- Öğrencinin liderlik, analitik ve iletişim becerilerini geliştirmektir.

Ön Koşullar İyi seviye İngilizce Bilgisi
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 18:00-20:50, Ataköy Kampüsü 1C-15
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Kemal Özkan Yılmaz, Salı 11:30-13:30, Basın Ekspress B Blok 8-4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı, sunum, müzakere, örnek vaka analizleri
Temel Kaynaklar - Philip Kotler & Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management, Pearson, Global Edition 15.

 
Diğer Kaynaklar - Akademik makaleler, güncel vaka analizleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
2. Hafta Stratejik Pazarlama Planlaması Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
3. Hafta Stratejik Analiz ve Pazar Fırsatları Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
4. Hafta Sektör ve Rekabet Analizi Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
5. Hafta Müşteri Analizi Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
6. Hafta Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
7. Hafta Vize Haftası Vize haftası
8. Hafta Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
9. Hafta Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
10. Hafta Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
11. Hafta Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
12. Hafta Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
13. Hafta Stratejilerin Uygulanması ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
14. Hafta Stratejik Kontrol Ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum müzakere, analiz, sentez ve çözümleme
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bu dersin sonunda öğrenciler, pazarlama stratejileri geliştirebilecek.
ÖÇ-2Bir şirketin faaliyet gösterdiği ortamı anlayabilecek, fırsatları ve tehditleri belirleyebilecek.
ÖÇ-3Pazarlama problemlerini tanımlayabilecek ve çözebilecek.
ÖÇ-4Pazarlama karması stratejileri ve eyleme geçirilebilir pazarlama planları geliştirebileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4