Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme (İngilizce) Tezsiz
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


E-COMMERCE AND DIGITAL MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUSYL0004 E-COMMERCE AND DIGITAL MARKETING 3/0/0 SA ENGLISH 6
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin elektronik pazarlama ve girişimcilik amacıyla kullanılan en son teknolojilerdeki güncel gelişmeleri takip etmeleri ve bu teknolojilerin kullanımları konusunda yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeleridir.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar İNGİLİZCE YETERLİLİĞİ
Öğretim Üyeleri Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Çağla ARIKER, Basınekspres Kampüsü, B8-6, Çarşamba 13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar -
Kingsnorth, Simon, Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing, Kogan Page Limited,2019.                                                                                                                  Aksu, Halil, Dijitopya, Pusula Yayınları, 2018, İstanbul.                                                             Gökşin, Emre, Dijital Pazarlama Temelleri, 3. Baskı, Abaküs Yayınları, İstanbul.                                                  
Diğer Kaynaklar -
Pazarlama alanında dijitalleşmeye ilişkin güncel haberler ve akademik çalışmalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijitallleşme ve Dijital pazarlama yönetimine giriş Konu anlatımı ve tartışma
2. Hafta Pazarlama, satış ve müşteri ilişkileri yönetiminin dijitalleşmesi Konu anlatımı ve tartışma
3. Hafta Arama Motoru Pazarlaması Konu anlatımı ve tartışma
4. Hafta E-Posta Pazarlaması Konu anlatımı ve tartışma
5. Hafta Sosyal Medyada Pazarlama Konu anlatımı ve tartışma
6. Hafta E-Ticaret ve Uygulamaları Konu anlatımı ve tartışma
7. Hafta Vize Sınavı Sınav
8. Hafta Mobil Pazarlama ve Uygulamaları Konu anlatımı ve tartışma
9. Hafta Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Bankacılık Konu anlatımı ve tartışma
10. Hafta Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Perakendecilik Konu anlatımı ve tartışma
11. Hafta Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Sanat Konu anlatımı ve tartışma
12. Hafta Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Turizm Konu anlatımı ve tartışma
13. Hafta Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Sigortacılık Konu anlatımı ve tartışma
14. Hafta Örnek Uygulamaların Sunulması Öğrenci Sunumları
15. Hafta Örnek Uygulamaların Sunulması Öğrenci Sunumları
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenci bir işletmenin dijital dönüşümünü yönetebilecek yeterliliğe sahip olur.
ÖÇ-2 Öğrenci farklı dijital pazarlama kanallarını ve temel kullanımlarını öğrenir.
ÖÇ-3Öğrenci işletmenin geleneksel pazarlama kanalları ile dijital pazarlama kanallarının entegrasyonunu sağlayacak beceriye sahip olur.
ÖÇ-4E-ticaretle ilgili temel bilgileri öğrenir ve en son gelişmeleri bilir.
ÖÇ-5Mobil pazarlamayla ilgili temel bilgileri öğrenir ve en son gelişmeleri bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10