Dersin amacı öğrencilerin elektronik pazarlama ve girişimcilik amacıyla kullanılan en son teknolojilerdeki güncel gelişmeleri takip etmeleri ve bu teknolojilerin kullanımları konusunda yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeleridir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
İNGİLİZCE YETERLİLİĞİ
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Çağla ARIKER, Basınekspres Kampüsü, B8-6, Çarşamba 13:00-15:00
Pazarlama alanında dijitalleşmeye ilişkin güncel haberler ve akademik çalışmalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijitallleşme ve Dijital pazarlama yönetimine giriş
Konu anlatımı ve tartışma
2. Hafta
Pazarlama, satış ve müşteri ilişkileri yönetiminin dijitalleşmesi
Konu anlatımı ve tartışma
3. Hafta
Arama Motoru Pazarlaması
Konu anlatımı ve tartışma
4. Hafta
E-Posta Pazarlaması
Konu anlatımı ve tartışma
5. Hafta
Sosyal Medyada Pazarlama
Konu anlatımı ve tartışma
6. Hafta
E-Ticaret ve Uygulamaları
Konu anlatımı ve tartışma
7. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
8. Hafta
Mobil Pazarlama ve Uygulamaları
Konu anlatımı ve tartışma
9. Hafta
Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Bankacılık
Konu anlatımı ve tartışma
10. Hafta
Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Perakendecilik
Konu anlatımı ve tartışma
11. Hafta
Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Sanat
Konu anlatımı ve tartışma
12. Hafta
Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Turizm
Konu anlatımı ve tartışma
13. Hafta
Sektör Bazında Dijital Pazarlama: Sigortacılık
Konu anlatımı ve tartışma
14. Hafta
Örnek Uygulamaların Sunulması
Öğrenci Sunumları
15. Hafta
Örnek Uygulamaların Sunulması
Öğrenci Sunumları
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci bir işletmenin dijital dönüşümünü yönetebilecek yeterliliğe sahip olur.
ÖÇ-2
Öğrenci farklı dijital pazarlama kanallarını ve temel kullanımlarını öğrenir.
ÖÇ-3
Öğrenci işletmenin geleneksel pazarlama kanalları ile dijital pazarlama kanallarının entegrasyonunu sağlayacak beceriye sahip olur.
ÖÇ-4
E-ticaretle ilgili temel bilgileri öğrenir ve en son gelişmeleri bilir.
ÖÇ-5
Mobil pazarlamayla ilgili temel bilgileri öğrenir ve en son gelişmeleri bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9
Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10
Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.