Ders kapsamında bir pazarlama araştırması tasarlanırken izlenmesi gereken basamaklar ele alınacaktır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin yüksek lisans proje, makale ve yüksek lisans tezlerinin uygulama bölümlerini tasarlayıp yürütebilecek becerileri kazanmış olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
İNGİLİZCE YETERLİLİĞİ.
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Çağla ARIKER, Basınekspres Kampüsü, B8-6, Çarşamba 13:00-15:00
Pazarlama alanında yapılmış diğer akademik çalışmalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Araştırmalarına Giriş
Konu anlatımı
2. Hafta
Literatür Taramasının Temelleri
Konu anlatımı
3. Hafta
Literatür Taramasının Temelleri: Örnek makalelerin incelenmesi
Sınıf içi uygulama
4. Hafta
Literatür Taramasının Temelleri: Örnek makalelerin incelenmes
Sınıf içi uygulama
5. Hafta
Araştırma Tasarımı: Konu Belirleme
Konu anlatımı
6. Hafta
Araştırma Tasarımı: Model ve Hipotez Geliştirme
Konu anlatımı
7. Hafta
Vize
Sınav
8. Hafta
Araştırma Tasarımı: Örnekleme Yöntemleri
Konu anlatımı
9. Hafta
Araştırma Tasarımı: Veri Toplama Yöntemleri
Konu anlatımı
10. Hafta
Araştırma Tasarımı: Ölçekler, Geçerlilik ve Güvenilirlik
Konu anlatımı
11. Hafta
Araştırma Tasarımı: Veri Analizi Yöntemleri
Konu anlatımı
12. Hafta
Araştırma Tasarımı: Analiz Çıktılarının Yorumlanması
Konu anlatımı
13. Hafta
Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları
Sunum ve tartışma
14. Hafta
Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları
Sunum ve tartışma
15. Hafta
Öğrenci Araştırma Tasarımı Sunumları
Sunum ve tartışma
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci akademik bir pazarlama araştırmasını tasarlama yetkinliğini edinir.
ÖÇ-2
Pazarlama makalelerini yorumlayabilecek bilgiye sahip olur.
ÖÇ-3
Literatürle bağlantılı olarak doğru hipotez kuracak yeterliliği edinir.
ÖÇ-4
Veri toplama araç ve yöntemlerini bilir ve kullanır.
ÖÇ-5
İstatistiki analizlerin çıktılarını yorumlayacak yeterliliğe sahip olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9
Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10
Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.