Organizasyonel ortamdaki performansın kilit yönlerini bireysel, grup ve organizasyonel seviyelerde sağlamak. Tabii ayrıca, bu yönlerin birleşimini ve iş getirilerini en üst düzeye çıkarmak için performans yönetimini kullanmanın yolunu da vurgulamaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Sunum, Vaka analizleri
Temel Kaynaklar
· COŞKUN Ali, Stratejik Performans Yönetimi Ve Performans Karnesi, İst., Literatür Yay., 2007.
· SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa, Alfa Aktüel Yay., 2005.
· BECKER, B., HUSELID, M., ULRICH, D., The HR Scorecard, Linking People, Strategy and Performance, HBS publ., 2001.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Organizasyonel yapıya bağlı olarak daha etkin performans yönetim sistemi oluşturmak
Power Point Sunumu
2. Hafta
Performans yönetim sisteminin amaçları
Power Point Sunumu
3. Hafta
Dengeli Skor Kartı
Power Point Sunumu
4. Hafta
Sistem ve çalışan motivasyonu arasındaki bağlantı
Power Point Sunumu
5. Hafta
Performans planlama, performans standartları ve stratejik yönlendirme
Power Point Sunumu
6. Hafta
Performans ölçümleri, performans modelleri, PMS'dekizorluklar
Power Point Sunumu
7. Hafta
İş değerlendirme ve performans değerlendirme sistemi
Power Point Sunumu
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Çalışan değerlendirme sistemleri
Power Point Sunumu
10. Hafta
Yetkinlikler, temel yetkinlikler, kişisel yetkinlikler ve liderlik yetkinlikleri
Power Point Sunumu
11. Hafta
Performans değerlendirme yöntemleri, Mutlak standartlar, sıralama sistemi, faktör karşılaştırması
Performans değerlendirmelerini ve iyileştirmelerini bozabilecek faktörler
Power Point Sunumu
15. Hafta
Tekrar
Power Point Sunumu
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Performans ölçme tekniklerini öğretmek
ÖÇ-2
Çalışan performansının nasıl değerlendirileceğine ilişkin teknikler sağlamak
ÖÇ-3
Performansla ilgili temel kavramları sağlamak
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9
Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10
Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.