Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme (İngilizce) Tezsiz
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SOCIAL MEDIA MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUSYL0029 SOCIAL MEDIA MARKETING 3/0/0 SA ENGLISH 6
Dersin Amacı
Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin bir işletmenin sosyal medya hesaplarını doğru ve etkin yönetmek konusunda beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar İngilizce yeterlililiği.
Öğretim Üyeleri Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Çağla ARIKER, Basınekspres Kampüsü, B8-6, Çarşamba 13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Dersler, ders notları, sınıf içi tartışmalar.

Temel Kaynaklar

Gökşin, Emre, Dijital Pazarlama Temelleri, 3. Baskı, Abaküs Yayınları, İstanbul.                                                 

Stratten, Scott, Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler, Mediacat, 2012, İstanbul.

 
Diğer Kaynaklar -
Pazarlama alanında sosyal medyanın kullanımına ilişkin güncel haberler ve akademik çalışmalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sosyal medyada pazarlama yönetimine giriş Konu anlatımı ve tartışma
2. Hafta Geleneksel pazarlama sosyal medya pazarlamasının karşılaştırılması Konu anlatımı ve tartışma
3. Hafta Sosyal medyada içerik yönetimi Konu anlatımı ve tartışma
4. Hafta Sosyal medya ve gelenksel pazarlama kanallarının entegrasyonu Konu anlatımı ve tartışma
5. Hafta Facebook ve İletişim Amaçlı Kullanımı Konu anlatımı ve tartışma
6. Hafta Facebook Üzerinden Satış Konu anlatımı ve tartışma
7. Hafta Vize Sınavı Sınav
8. Hafta Twitter ve İletişim Amaçlı Kullanımı Konu anlatımı ve tartışma
9. Hafta Instagram ve İletişim Amaçlı Kullanımı Konu anlatımı ve tartışma
10. Hafta Instagram Mağazaları Konu anlatımı ve tartışma
11. Hafta Youtube ve İletişim Amaçlı Kullanımı Konu anlatımı ve tartışma
12. Hafta Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi - 1 Konu anlatımı ve tartışma
13. Hafta Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi - 2 Konu anlatımı ve tartışma
14. Hafta Örnek Uygulamaların Sunulması Öğrenci Sunumları
15. Hafta Örnek Uygulamaların Sunulması Öğrenci Sunumları
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenci bir işletmenin sosyal medya hesaplarını pazarlama bakış açısıya yönetebilecek yeterliliğe sahip olur.
ÖÇ-2Öğrenci işletmenin geleneksel pazarlama kanalları ile sosyal medya kanallarının entegrasyonunu sağlayacak beceriye sahip olur.
ÖÇ-3İçerik pazarlamasının temellerine hakim olunur.
ÖÇ-4Sosyal medya kanallarının iletişim ve satış amaçlı kullanımında yeterlilik elde edilir.
ÖÇ-5Sosyal medyada müşteri ilişkileri yönetiminin temelleri öğrenilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10