Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin bir işletmenin sosyal medya hesaplarını doğru ve etkin yönetmek konusunda beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
İngilizce yeterlililiği.
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Çağla ARIKER, Basınekspres Kampüsü, B8-6, Çarşamba 13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersler, ders notları, sınıf içi tartışmalar.
Temel Kaynaklar
Gökşin, Emre, Dijital Pazarlama Temelleri, 3. Baskı, Abaküs Yayınları, İstanbul.
Stratten, Scott, Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler, Mediacat, 2012, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-
Pazarlama alanında sosyal medyanın kullanımına ilişkin güncel haberler ve akademik çalışmalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sosyal medyada pazarlama yönetimine giriş
Konu anlatımı ve tartışma
2. Hafta
Geleneksel pazarlama sosyal medya pazarlamasının karşılaştırılması
Konu anlatımı ve tartışma
3. Hafta
Sosyal medyada içerik yönetimi
Konu anlatımı ve tartışma
4. Hafta
Sosyal medya ve gelenksel pazarlama kanallarının entegrasyonu
Konu anlatımı ve tartışma
5. Hafta
Facebook ve İletişim Amaçlı Kullanımı
Konu anlatımı ve tartışma
6. Hafta
Facebook Üzerinden Satış
Konu anlatımı ve tartışma
7. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
8. Hafta
Twitter ve İletişim Amaçlı Kullanımı
Konu anlatımı ve tartışma
9. Hafta
Instagram ve İletişim Amaçlı Kullanımı
Konu anlatımı ve tartışma
10. Hafta
Instagram Mağazaları
Konu anlatımı ve tartışma
11. Hafta
Youtube ve İletişim Amaçlı Kullanımı
Konu anlatımı ve tartışma
12. Hafta
Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi - 1
Konu anlatımı ve tartışma
13. Hafta
Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi - 2
Konu anlatımı ve tartışma
14. Hafta
Örnek Uygulamaların Sunulması
Öğrenci Sunumları
15. Hafta
Örnek Uygulamaların Sunulması
Öğrenci Sunumları
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci bir işletmenin sosyal medya hesaplarını pazarlama bakış açısıya yönetebilecek yeterliliğe sahip olur.
ÖÇ-2
Öğrenci işletmenin geleneksel pazarlama kanalları ile sosyal medya kanallarının entegrasyonunu sağlayacak beceriye sahip olur.
ÖÇ-3
İçerik pazarlamasının temellerine hakim olunur.
ÖÇ-4
Sosyal medya kanallarının iletişim ve satış amaçlı kullanımında yeterlilik elde edilir.
ÖÇ-5
Sosyal medyada müşteri ilişkileri yönetiminin temelleri öğrenilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9
Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10
Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.