Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme (İngilizce) Tezsiz
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TOTAL QUALITY MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUSYL0034 TOTAL QUALITY MANAGEMENT 3/0/0 SA ENGLISH 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere kalite ve toplam kalite konularında bilgi vererek uygulama alanlarında başarılı olmaları için gerekli olan bakış açısını kazandırmaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar 1-Çetin,Canan ve vd. Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemi: İlke, Süreç, Uygulama,2.Baskı, İstanbul:Beta Yayın. 2001                                                               

2-Paksoy, M. (2002). Çalışma ortamında insan ve toplam kalite yönetimi. İstanbul Üniversitesi Yayın, (4356).
Diğer Kaynaklar 1-James P.Womack ve Daniel T.Jones, Yalın Düşünce, Çev.Neslime Acar, İstanbul:Sistem Yayıncılık, 1998.
2-Jeffrey K.Liker, The Toyota Way, Çev.Ümit Şensoy, Bursa: Acar Matbaacılık, 2005
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Toplam Kalite Yönetimine Giriş Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
2. Hafta Kalite kavramının ve toplam kalite yönetiminin unsurları Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
3. Hafta Kalite yönetiminde ekip çalışması ve kalite çemberi Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
4. Hafta EFQM Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
5. Hafta Gelişmekte Olan Ülkelerde Kalite Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
6. Hafta Toplam Kalite Yönetiminin öncüleri ve görüşleri Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Japonya ve diğer ülkelerde kalite yönetimi Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
9. Hafta Japonya ve diğer ülkelerde kalite yönetimi Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
10. Hafta Yalın yönetim Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
11. Hafta Problem çözme teknikleri ve karar verme Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
12. Hafta Problem çözme teknikleri ve karar verme Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
13. Hafta Konuların özeti Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
14. Hafta Konuların özeti Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
15. Hafta Konuların özeti Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
16. Hafta Konuların özeti Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kalite bakış açısıyla işletme süreçlerini tanımlama ve yorumlama yeteneği kazandırır.
ÖÇ-2Toplam Kalite Yönetiminin beşeri yönünü kavrar.
ÖÇ-3Kalite yönetimi kapsamında örgütsel etkinliği artırmaya yönelik stratejiler geliştirir.
ÖÇ-4Farklı ülkelerdeki kalite yönetimi uygulamalarını stratejik bakış açısıyla karşılaştırır.
ÖÇ-5Problem çözme teknikleri ile analitik düşünme ve sorunlara çözüm getirebilme yeteneği kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10