Bu dersin amacı, öğrencilere kalite ve toplam kalite konularında bilgi vererek uygulama alanlarında başarılı olmaları için gerekli olan bakış açısını kazandırmaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar
1-Çetin,Canan ve vd. Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemi: İlke, Süreç, Uygulama,2.Baskı, İstanbul:Beta Yayın. 2001
2-Paksoy, M. (2002). Çalışma ortamında insan ve toplam kalite yönetimi. İstanbul Üniversitesi Yayın, (4356).
Diğer Kaynaklar
1-James P.Womack ve Daniel T.Jones, Yalın Düşünce, Çev.Neslime Acar, İstanbul:Sistem Yayıncılık, 1998.
2-Jeffrey K.Liker, The Toyota Way, Çev.Ümit Şensoy, Bursa: Acar Matbaacılık, 2005
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Toplam Kalite Yönetimine Giriş
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
2. Hafta
Kalite kavramının ve toplam kalite yönetiminin unsurları
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
3. Hafta
Kalite yönetiminde ekip çalışması ve kalite çemberi
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
4. Hafta
EFQM
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
5. Hafta
Gelişmekte Olan Ülkelerde Kalite
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
6. Hafta
Toplam Kalite Yönetiminin öncüleri ve görüşleri
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
7. Hafta
Vize Sınavı
8. Hafta
Japonya ve diğer ülkelerde kalite yönetimi
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
9. Hafta
Japonya ve diğer ülkelerde kalite yönetimi
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
10. Hafta
Yalın yönetim
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
11. Hafta
Problem çözme teknikleri ve karar verme
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
12. Hafta
Problem çözme teknikleri ve karar verme
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
13. Hafta
Konuların özeti
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
14. Hafta
Konuların özeti
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
15. Hafta
Konuların özeti
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
16. Hafta
Konuların özeti
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kalite bakış açısıyla işletme süreçlerini tanımlama ve yorumlama yeteneği kazandırır.
ÖÇ-2
Toplam Kalite Yönetiminin beşeri yönünü kavrar.
ÖÇ-3
Kalite yönetimi kapsamında örgütsel etkinliği artırmaya yönelik stratejiler geliştirir.
ÖÇ-4
Farklı ülkelerdeki kalite yönetimi uygulamalarını stratejik bakış açısıyla karşılaştırır.
ÖÇ-5
Problem çözme teknikleri ile analitik düşünme ve sorunlara çözüm getirebilme yeteneği kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9
Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10
Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.