Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme (İngilizce) Tezsiz
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


CONSUMER BEHAVIOR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUSYL0035 CONSUMER BEHAVIOR 3/0/0 SA ENGLISH 6
Dersin Amacı
Bu ders tüketici davranışı çalışmalarına bir giriş sağlar ve öğrencilere alanın teorik ve pratik yönlerini tanıtır. Tüketici davranışının genişliğini gösterir ve hayatımıza dokunmanın birçok yolunu vurgular. Ayrıca, akademik bir disiplin olarak tüketici davranışında mevcut olan kavramlar arasındaki farklı ilişkileri anlamak için kullanılabilecek yapısal çerçeveyi de inceler. Derste ayrıca tüketici karar verme süreçlerinin sıralı sürecini - problem tanıma, bilgi arama, değerlendirme, seçim ve karar sonrası süreçleri de incelenmektedir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Zeki TOY, Cuma, 14:00-16:00, Online CATS Platformu, randevu alarak: z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.

 
Temel Kaynaklar - Noel, H. (2009). Consumer Behaviour. London: AVA Publishing.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta What is consumer behaviour? - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta What is consumer behaviour? - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta What is consumer behaviour? - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta Ethnic, religious and group influences - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Ethnic, religious and group influences - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Class, age and gender influences - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Class, age and gender influences - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Arasınav Arasınav
10. Hafta Consumer motivation, perception and attitude - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Consumer knowledge and memory - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Consumer knowledge and memory - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta The consumer as a decision maker - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta The consumer as a decision maker - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler, tüketici davranışını etkileyen ve şekillendiren faktörleri tanımlar ve açıklar.
ÖÇ-2Öğrenciler, tüketici davranışı bilgisinin pazarlamaya nasıl uygulanabileceğini gösterir.
ÖÇ-3Öğrenciler, tüketici davranışı araştırmalarının nasıl yapıldığını ve pratik bilgiye nasıl dönüştürüldüğünü anlarlar.
ÖÇ-4Öğrenciler, tüketici davranışı kavramları ve uygulamaları hakkında eleştirel, bağımsız ve yaratıcı düşünmeyi öğrenirler.
ÖÇ-5Öğrenciler, pazarlamacıların tüketici davranışları bilgisini pazarlama stratejilerinde nasıl kullandıklarına dair örnekleri tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir sürecin her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-8Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder
PÇ-9Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÇ-10Akademik ve mesleki alanda Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10