Bu ders, hanehalklarının ve firmaların ekonomik kararları nasıl aldıklarını ve bu kararların mal ve hizmetlerin fiyatlarını, miktarlarını ve ayrıca kaynakların dağılımını nasıl belirlediğini incelemektedir. Bu ders ayrıca ekonomik ajanların farklı şekillerde nasıl etkileşime girdiği hakkında bilgi sağlar.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nazlı Şahanoğulları
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 18:00-21:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 13:00-15:00, Online
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
Temel Kaynaklar
- Varian Hal R., Intermediate Microeconomics: A Modern Approach, W. W. Norton & Company; Eighth Edition, 2009
- Pindyck Robert S., Daniel L. Rubinfield, Microeconomics, 8th Edition, Pearson Series in Economics, 2013
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Matematiksel Tekrar
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
2. Hafta
Tüketici Teorisine Giriş: Bütçe Kısıtı
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
3. Hafta
Tercihler ve Fayda
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
4. Hafta
Tüketici Tercihi
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
5. Hafta
Tüketici'nin Talebi, Slutsky Denklemi
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
6. Hafta
Üretici Teorisine Giriş: Teknoloji
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
7. Hafta
Kâr maksimizasyonu ve maliyet minimizasyonu
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
8. Hafta
Tam Rekabeet Piyasası
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
9. Hafta
Ara Sınav
Ölçme ve Değerlendirme
10. Hafta
Monopol
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
11. Hafta
Monopolcü Davranış
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
12. Hafta
Oyun Teorisine Giriş
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
13. Hafta
Oyun Uygulamaları
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım
15. Hafta
Final
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Mikroekonomik modellere dayalı problemleri grafiksel ve analitik yaklaşımlarla çözebilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-2
Öğrenilen modelleri mikroekonomik olayları analiz edebilir ve politika değerlendirmeleri yapabilir.
ÖÇ-3
Mikroekonomi alanındaki model ve temel kavramları açıklayabilir
ÖÇ-4
Mikroekonomi teorisindeki kavramları, hipotezleri ve aralarındaki ilişkiyi tanımlayabilir ve açıklayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Edindiği lisans yeterlikleri uluslararası ekonomi ve finans bilgilerini uzmanlık düzeyinde genişletmek ve derinleştirmek.
PÇ-2
Uluslararası Ekonomi ve Finans alanında edindiği bu bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak kullanabilmek.
PÇ-3
Uluslararası Ekonomi ve Finans alanlarıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek ve bağımsız çalışabilmek
PÇ-4
Uluslararası Ekonomi ve Finans alanları ile ilgili farklı disiplin ve alanlar arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak
PÇ-5
Toplumsal gereksinimler konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olarak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek faaliyetleri organize edebilecek tecrübe ve yetiye sahip olmak.
PÇ-6
Ekonomi ve finans alanında model geliştirme ve teknik analiz ve politika oluşturma becerilerini kazanmak.
PÇ-7
Uluslararası Ekonomi ve Finans alanındaki herhangi bir olay ya da sorunu tek başına bağımsız olarak kavrayabilmek ve değerlendirebilmek, oluşan problemlere çözüm üretebilme.
PÇ-8
Uluslararası Ekonomi ve Finans alanı ile ilgili sorunların analitik olarak değerlendirme sorunların çözümüne uygun ekonomi ve finans politikaları önerebilmek.
PÇ-9
Edindiği teorik bilgileri çalışma hayatına uyarlama yeteneğine sahip olmak
PÇ-10
Uluslarası Ekonomi ve Finans alanlarında karşılaşacağı sıra dışı durumlarda orjinal yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alabilmek
PÇ-11
Uluslarası Ekonomi ve Finans alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, rasyonel, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu öğretebilmek ve denetleyebilmek